• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust 1601

acce1999

Patek
2-Faktor
Datejusts kan vara så otroligt olika. 1601 och 1603 på jubilee är som en liten finklocka och 1600 på oyster blir en härlig vardagsklocka. Nu är jag kanske fel person att fråga då jag nyligen fått hem denna wideboy utan lum efter ganska lång väntan.

Jag tycker inte att den är för liten på något sätt och då har jag ganska stabbiga handleder. Klockan är bara väldigt svenskt lagom.. :)

3.jpg
2.jpg
Se där! Så fick du en 1600 på vikt länk. Trevligt!
A
 
  • Like
Reactions: Per

Mrjsander

Omega
Äsch bara skitsnack att DJn är en damklocka. Stora klockor hajpen är över för längesen och i min mening ser det bara dumt ut med tjocka klumpar på 44mm och upp.

2014-03-14 14.52.25.jpg


Helt enig! Storleken på klocka beror ju relativt storleken på ens egen handled.

Det är väl bara snubbar med liten ... som behöver stora klockor!? ;)
 

_jonte

Patek
Datejusts kan vara så otroligt olika. 1601 och 1603 på jubilee är som en liten finklocka och 1600 på oyster blir en härlig vardagsklocka. Nu är jag kanske fel person att fråga då jag nyligen fått hem denna wideboy utan lum efter ganska lång väntan.

Jag tycker inte att den är för liten på något sätt och då har jag ganska stabbiga handleder. Klockan är bara väldigt svenskt lagom.. :)

3.jpg
2.jpg
Tycker det ser helrätt ut. Mycket fresh den där! :)
 
  • Like
Reactions: Per

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
DJ är vackra, klassiska och användbara allroundklockor. När man inte har en saknar man den.
Angående storleken så upplever jag att DJns ökade popularitet tydligt visar att dess storlek idag är helt ok på herrar. För 3-4 år sedan var det ingen som talade om DJ, då var DSSD den enda Rolex med "ok" storlek. Idag är DJ helt rätt rätt.

Maj tosents

/Klocksebbe
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Bra grejer. Haft både 1600 och 1601, kommer självklart bli fler i framtiden. Frågan är om du ska handla från UV....
 
  • Like
Reactions: ZQT

nöt

Vacheron
2-Faktor
Datejusts kan vara så otroligt olika. 1601 och 1603 på jubilee är som en liten finklocka och 1600 på oyster blir en härlig vardagsklocka. Nu är jag kanske fel person att fråga då jag nyligen fått hem denna wideboy utan lum efter ganska lång väntan.

Jag tycker inte att den är för liten på något sätt och då har jag ganska stabbiga handleder. Klockan är bara väldigt svenskt lagom.. :)

3.jpg
2.jpg
Exakt sån jag vill ha. 1600 och yster. Riktigt snygg!
 
Topp