• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 16030 quick-set NU 23 000:-

Snilsson

Cartier
Hej!

Måste göra lite förändringar i samlingen så låter min DJ gå.

Det är en ref. 16030 med champagnefärgad tavla och jubilee-länk som är uttagen 1984.
Quick-set inställning på datum som gör livet med en vintage Datejust så mycket mer behagligt!

Skicket är mycket bra för en 33 år gammal klocka. Finns inga dings eller konstiga märken förutom ett litet, litet märke på tavlan mellan klockan 12 och 13. Syns knappt. Glaset byttes i våras hos urmakare, märket fanns där sedan tidigare men har inte stört mig.
Boetten har blivit polerad genom åren men inget som är konstigt i jämförelse med motsvarande klockor från samma årtal.

Handlaren jag köpte klockan ifrån sa att urverket fått nya oljor och packningar hösten 2015 - har dock inget som kan styrka detta i pappersväg. Servicehistoriken är i övrigt okänd. Jag har mest använt klockan på helger och i rotation med andra klockor.
Gångavvikelse uppmätt med toolwatch under en dags användning med resultatet -25.8 s. Service är nog att rekommendera.

Länken är i väldigt bra skick. Den är rasslig som sig bör, men med tanke på ålder håller den ihop väldigt fint. Se bilder!
Den är kortad för att passa handleder på ca 17 cm, extra länkbit medföljer.

Boxen är original Rolex, men ej tidsenlig för modellen. (Kudden är ej original, ska vara beige egentligen)

2D453D67-3325-4DF0-AC4D-D3D7768411F7.jpeg


D6C3D2E0-AEBC-4E9C-9EE4-4EE201BF090F.jpeg


IMG_2736.JPG


IMG_2737.JPG


IMG_2738.JPG


IMG_2739.JPG


IMG_2740.JPG


IMG_2742.JPG


IMG_2741.JPG


IMG_2711.JPG


Pris: 25500:- NU 23000:- Inkl. Frakt! Först till kvarn!

Finns i Vimmerby! Säljes F2F eller skickas efter förskottsbetalning genom swish.

Retur: Ja, 24h efter öppnat kolli om klockan ej motsvarar beskrivning.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/snilsson.36547/
 
Senast ändrad:
Topp