• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 16234 PB

morran

Omega
2-Faktor
Pris
65.000
Returpolicy
Nej, affär görs f2f
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu finns nu en enligt min mening bästa Datejust-referensen med den bästa konfigurationen - 16234 med silvertavla, fluted vitguldsbezel och jubiléelänk. En tidlös klassiker! Klockan säljs med tillbehör och är dessutom servad av Nymans Ur.

Boett: Enligt mig tilltalande former utan större dings och repor. Säkerligen polerad vid något enstaka tillfälle, men har i så fall gjorts väldigt snyggt.

Länk: Jubiléelänk 62510 Märkt U4 (1997-1998) så mest troligt originallänken. Länken har sedvanlig jubilée-stretch. Härligt motstånd i låset vid öppning och stängning. Spår av användning (speciellt på låset finns då polering valdes bort vid service).

Urverk: Servat av Nymans Ur 2020. Kvitto och servicekort (se nedan bild) medföljer. Polering valdes bort. Håller givetvis tiden bra, och byter datum som den ska.

Tillbehör: Jag är osäker på exakt vad som följde med klockan som ny. Men det viktigaste i min mening finns med.
  • Innerbox, ytterbox, certifikat, röd tag, grön tag, kalender (1999-2000), certhållare, 2 broschyrer.
Klockan är U-serie (tillverkad 1997-1998) och såldes ny 1999 i USA enligt certifikatet. Det sitter 17 länkbitar på just nu och jag har ca 16,5cm omkrets på handleden. Det finns 2 extra länkbitar och 3 steg kvar i microjusteringen på claspen, så den bör fungera för de flesta handlederna.

Klockan finns i Stockholm och affär görs F2F på mitt kontor i Danderyd med medlemmar med goda referenser.

Betalning: Swish
GG-tråd: https://klocksnack.se/threads/morran.116253/
Byten: Nej
Pris: 69.500kr 67.000kr 65.000kr

Tack KS för annonsmöjligheten!
IMG_1624.jpeg
IMG_1648.jpeg
IMG_1651.jpeg
IMG_1653.jpeg
IMG_1654.jpeg
IMG_1655.jpeg
IMG_1656.jpeg
IMG_1658.jpeg
IMG_1660.jpeg
IMG_1662.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp