• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 16250 Turn-o-graph - 24 000 kr

acce1999

Patek
2-Faktor
Rolex 16250 Datejust Turn-o-graph säljes för 24 000 kr "head only". Lägg till 2 500 och få med länken. Finns tre extra länkbitar, passar handled upp till ca 18,5 cm.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Turn-o-graphen är en lite ovanligare Datejust. Särskilt referens 16250, som ersatte den tidigare 1625 år 1981. Produktionen sträckte sig till 1988 då ersättaren 16264 kom. Den här klockan är från 1983 och servades av Rolex UK för dryga tio år sedan. Jag lät gång- och trycktesta klockan för två år sedan med gott resultat och den går väl inom COSC på min handled. Klockan har bara använts då och då, vilket är en anledning att jag annonserar den.

För mig är modellen intressant, med en lång historik, men det kan inte ha sålts många 16250, då de sällan dyker upp. Anledningen är säkert att det var en ganska dyr Datejustmodell då den såldes. Dyrare än samtida sportmodeller. Samt att den endast producerades under sju år.

Vridringens profil knyter an till de allra första modellerna. Inlägget är i vitguld. Tavlan är tidsenlig. Visare och länk med ändlänkar helt troligt från tiden för service i London. Såväl boett som länk har blivit polerade, vilket får anses rimligt. Plexiglas och snabbställning av datum.

Jag säljer klockan på länk för 26 500 kr (tidigare 28 500 kr). Eller som "head only" för 24 000 (tidigare 26 000 kr). (Säljer inte länken separat). Servicekvittot följer förstås med. Kanske mest som kuriosa.

Retur inom 48 timmar av vilken anledning som helst, men klockan ska vara i samma skick om den returneras och skickas/avlämnas på samma vis som den skickades. Pengar först, klocka sedan. Och omvänt vid eventuell retur.

Skicka PM för frågor eller fler bilder. Bäst förstås att kunna ses, om det är möjligt. Då kan jag gärna berätta mer om modellen i allmänhet och den här klockan i synnerhet.

Mvh A
 
Senast ändrad:
Topp