• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day-Date helguld ref:1803 anno 1977. Stardusttavla

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
SÅLD!

Inköp ivrigt påhejad av Bacchus brukar gå till historien. Att fira min kompis nya guldpatek med att samma kväll köpa 2 av hans Day-Dates är helt klart genialiskt. Speciellt med tanke på att jag redan ägde en med ovanlig tavla samt fick leverans av en till dagen efter......

Den första är såld, tack för det. Här kommer nr 2:

En 1803 från 1977 i mycket bra skick. Klockan har säkert polerats i sina dagar men kanterna är skarpa och luggarna bra. Se bilder.
Länken är mycket bra. Väldigt lite stretch för att snart vara 40 år. Länken passar en handled på ca 17-17,5 cm och kan korrigeras uppåt till ca 20 cm. Sitter monterad längst in på spännet. Vill du ha kortare länk får urmakaren klippa länken och du sälja biten på smsguld.
Tavlan är magisk. Brun, ngt spräcklig kallad stardust. Egentligen enbart ett bra namn för att rolexmaffian ska få ut ett högre pris för bristande 70-tals kvalité (min personliga favorit av Rolexlingo är Spider web).....Tavlan blir iofs väldigt levande.....
Klockan mättes idag hos urmakare och går i genomsnitt +2sek/dag vilket i mina ögon är fantastiskt för en så pass gammal klocka. Det finns inget akut servicebehov men den behövs servas inom ngt år. Har satt priset därefter.
Pris: 83 tkr
Helst inga byten.
Klockan finns i Stockholm och kan skickas efter erhållen betalning. Frakt ingår men skickas på köpares risk.
Ingen retur.
Inga tillbehör.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:
Topp