• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day-Date Ref 18206 Platina

Whedda

Rolex
Pris
225000kr
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Det är med blandade känslor som jag lägger ut min 36 mm Day-Date Ref 18206 i platina från 1999. Det är sista generationen av den här 5-siffriga referensen som bla kännetecknas av de borstade ovansidorna på klockans luggar och min personliga favorit ur modellseriens historia. Känslan av att bära vad som varit Rolex mest exklusiva modell i decennier och samtidigt kunna glida under radarn tack vare den diskreta metallen har varit något jag uppskattat väldigt mycket.

Klockan kommer med en midnattsblå urtavla med stavindex samt ytterligare en glaciärblå urtavla med romerska siffror som Day-Dates i platina kanske främst förknippas med.

Klockan genomgick en fullservice hos Rob Engström 2015 och går fortfarande utan anmärkningar väl inom COSC.

Länken har 22 länkbitar (+1 länkbit i WG som tidigare ägaren valde att addera) och klockan i sin helhet väger ca 168gr vilket ger en fantastisk känsla på handleden trots den återhållsamma storleken.

Priset är satt till 225’000kr men seriösa bud eller bytesförslag tas alltid i beaktning. Klockan befinner sig i mitt bankfack i Stockholm vilket kräver viss framförhållning men den kan även skickas på köparens risk.

För referenser kring mig som säljare kan ni besöka min tråd här:
https://klocksnack.se/threads/whedda.15081/

BE38C0D5-1CA8-41D4-BBF5-D1894C3EE3BA.jpeg


6561AF7E-F2CF-4B80-8B2B-56823277B5A8.jpeg


DD7F6FC0-E612-4074-82DD-FF6664EE88AB.jpeg
 

Bilagor

  • 0EEDE3A3-AD36-43B4-95BA-2D4EA6417A02.jpeg
    0EEDE3A3-AD36-43B4-95BA-2D4EA6417A02.jpeg
    374.3 KB · Visningar: 377
Topp