• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex DJ II VS DJ 41

Oron

Silver
Faaaaaan! Var inställd på en DJ II... Var på LW idag, och jämförde, Guuuuud va’ fin 41:an är! Blir dyrt, det här:) Insåg även att 36:an är väldigt liten, tyvärr.

Jag bjuder på ett par bilder!

1658821F-03D9-4ED0-B9C5-0C27CD2124F6.jpeg
B3F8972B-5833-4F70-AFA7-41EDC8DC09A1.jpeg

Jag har läst alla inlägg om att 36:an vore den ultimata storleken........ provade med min18 cm handled idag. Den är för liten helt enkelt.

DJ II är den gamla och 41:an kom förra året med ett nytt grymt urverk. Så har jag fattat det iaf.

Någon som skulle kunna berätta skillnaden? Försöker lära mig men går inte in i skallen!! :banghead::mad:

2:an kom för ganska länge sedan (6-7 år kanske?) och ersattes för två år sedan i GS-varianten och förra året i stål av 41. Boetten är lite mer slimmad och likaså glasringen på 41:an. Mindre index också. Och på insidan är den stora skillnaden. Ett cal 3235 har ersatt den gamla trotjänare 3135.

Tillbaka
Topp