Exakt. Samma med bilden på Ron Perlman och DD som brukar dyka upp. Don efter person. Själv hade jag dock valt 36mm, snyggast proportioner.Skulle han välja 36mm om 41mm fanns? Nej
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt. Samma med bilden på Ron Perlman och DD som brukar dyka upp. Don efter person. Själv hade jag dock valt 36mm, snyggast proportioner.Skulle han välja 36mm om 41mm fanns? Nej
Gör en jävskoll på denna gubbe. Kanske dyker upp en 41 mm på K&S inom kort. Kanske tar man en 36 mm i byte också.![]()
Skulle han välja 36mm om 41mm fanns? Nej
2:an kom för ganska länge sedan (6-7 år kanske?) och ersattes för två år sedan i GS-varianten och förra året i stål av 41. Boetten är lite mer slimmad och likaså glasringen på 41:an. Mindre index också. Och på insidan är den stora skillnaden. Ett cal 3235 har ersatt den gamla trotjänare 3135.
JappSå det är DJ 2 som har väldigt feta timindex jämfört med visare och har en fet bezel?
Så det är DJ 2 som har väldigt feta timindex jämfört med visare och har en fet bezel?
Att betala med?Funkar grymt bra på krogen också
![]()
För att stavindex är klart snyggast.Varför ser man oftast DJ med dom tråkiga sticksen istället för arabisk numrering?![]()
Eller denna tavlan är grym också
![]()
Absolut! Och för killar med stil, finess och integritet.36mm är för tjejer.
![]()
Ok nu har vi hört att 36 mm är för kvinnor (gäsp). Kan ingen skön snubbe med koll komma in och skriva nått om att Datejust är ”gubbigt”, så kan vi stänga tråden och gå hem?
Absolut! Och för killar med stil, finess och integritet.![]()
Haft DJ2 med den blå tavlan och måste säga att den var riktigt fin. Visst, första gången jag såg den tänkte jag också på hur feta indexen var och att proportionerna inte riktigt stämde. Men några år senare när den satt på handleden tänkte jag inte på det. Dock med det sagt, när DJ41 kom såg man direkt skillnaden till det bättre. Så skulle det bli en DJ igen blir det definitivt 41. I övrigt så jämför jag nästan inte 36orna med dessa då de större ger en helt annan känsla av klocka.
![]()
(DJ2)
I princip så. Har dock en kollega som är 2 meter lång med 20 cm handleder, har full förståelse för att han föredrar DJ 41.
Vilken ref provade du? Vanesak. Jag har 18.5cm och vältränad överkropp som lätt gör att det ser ännu värre ut men tycker att 116234 fungerar fint, vanesak bara.
Trevlig att det blev 41 och inte II. Bild på tavlan!Bort med plasten![]()
DJ II vs DJ 41-vacklandet avklarat!
Blått är flott! Efter att provat II, och 41 försvann egentligen alla tvivel... Inget ont om II, men 41 har så otroligt mycket bättre proportioner. Nöjd som F-N!Trevlig att det blev 41 och inte II. Bild på tavlan!