• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DSSD med eller utan D Blue

DSSD svart urtavla eller D-blue?


  • Totala väljare
    96
  • Enkät stängd .

jrmld

Breitling
Hej!

Efter många timmars funderande har jag nu kommit till insikt om att jag vill byta ut min Sea-Dweller mot en DSSD. Nå väl, så lång allt gott. Hur jag däremot ska tänka angående den vanliga DSSD eller med den blå och svarta urtavlan blir jag inte riktigt klok på. Jag vill ha en riktigt fin bruksklocka och kan inte tänka mig en bättre än en DSSD. :)

Är det någon av er gamla uvar på forumet som kan ge mig lite input på vad ni tror är den bästa klockan ur ett värdeperspektiv om jag inriktar mig på en beggad? En ny klocka (2017) kan vara aktuellt men jag har svårt att motivera de x tusen i skillnad mot en som har några år på nacken..
Det skiljer en rejäl slant mellan de två uren men om D-Blue-modellen kan tänkas bli mer samlingsobjekt torde det vara en mer förnuftig investering.. eller? :bored: Jag tycker båda modellerna är otroligt vackra så det som får avgöra främst är vilken av dessa modeller som ger mig störst sannolik till att få bäst avans vid en eventuell försäljning om ett antal år. Även fast jag i dagsläget planerar att äga klockan i resten av mitt liv finns ju alltid "risken" att jag vill ha något annat om några år.. :angel:


Med hopp om råd,
jrmld
 
Senast ändrad:

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Ur ett värdeperspektiv vågar jag inte svara då jag ej kan något om DSSD. Men rent estetiskt röstar jag på den blåa!
 

jrmld

Breitling
Tack för input! Den är väldigt iögonfallande, förmodligen lite mer än den svarta men det är en ganska stor diskrepans i pris också men det kanske är motiverat givet en bättre värdekurva.. :rolleyes:
 

jrmld

Breitling
Skiljer väl bara ett par tusen kronor? :) Jag röstar på den blåa iaf :)
Jag insåg att jag missade skriva att jag framför allt är ute efter att köpa mig en begagnad klocka. Då skiljer det sig en hel del mellan nya kontra beggade DSSD med svart urtavla.. men inte med D-blue :( Har haft tankar på ny men är nog för snål för att lägga så mycket :angel:
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Det är väl ganska svårt att idag veta hur marknaden för dom ser ut om några år, 2handsvärdet kan ju både gå upp eller ner. Typ. Själv hade jag iallafall satsat på svart tavla, tycker den är mkt snyggare!
 

Zingo

Rolex
Blå, den är riktigt vass!
IMG_0574.PNG

(Stulen bild, om det var nån som tvekade)
 
  • Like
Reactions: JLW
Jag insåg att jag missade skriva att jag framför allt är ute efter att köpa mig en begagnad klocka. Då skiljer det sig en hel del mellan nya kontra beggade DSSD med svart urtavla.. men inte med D-blue :( Har haft tankar på ny men är nog för snål för att lägga så mycket :angel:
Jaha ja men då skiljer det en hel del faktiskt! :)
 

jrmld

Breitling
Lutar mer och mer åt D-Blue.. synd att den är så svår att få tag på på andrahandsmarknaden :( Har lagt bevakning hos en stor klockhandlare och hoppas de får in ett ex snart!
 

Aelgen

Omega
D-Blue, lätt! Inblilar mig själv att den bör rimligtvis betinga ett högre andrahandsvärde om ett antal år just pga att det är första gången Rolex kör en tvåtonad urtavla. Men jag kan ju givetvis vara helt ute och cykla. Älskar dock min och räknar kallt med att behålla den på lång sikt.
12.jpg
 

jrmld

Breitling
Snygg! Lutar mot en D-blue nu men ska "sova" på saken ett par dagar och samtidigt hålla utkik om något dyker upp.. Slår nog till då isåfall :D
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Nu är jag inget stort "fan" utav DSSD:n, men skulle jag välja en skulle nog den blåa föredras. Det är knappast någon klarblå färg som "skriker", utan en liten rolig detalj (som till och med kamoufleras undre sämre ljusförhållanden) som framträder sig på ett diskret sätt.
 
Topp