Hejsan,
Jag köpte en 1998;as Exp 2a från en holländsk firma. Firman ägs av en kompis fd kollega, och min vän har bara gott att säga om snubben i fråga.
Allt väl så länge. Klockan var enl säljaren "genomgången av hans urmakare" och inte i behov av service. Den visade kort sagt inga tecken på något knas. Klockan var i synbart bra skick och höll tiden utmärkt. Problemet var att klockan slutade "dra upp" på handleden. Stannade om jag inte manuellt drog upp den i tid och otid (Ja, jag lever ett väldigt aktivt liv och har ett jobb då jag rör mycket på mig) Och så ska det ju inte vara.
Lämnade in klockan för service här i Sthlm och beskrev självklart problemet. Svaret kom efter en vecka; bryggan är utsliten och behöver bytas.... Tja, är väl bara byta den då. Det som irriterar är att urmakaren som gör servicen påstår att en utsliten brygga inte är något en kompetent urmakare/Rolex auktoriserad missar.
Nu till min fråga: Hur ska jag bäst gå vidare med detta? Jag är som ni säkert förstår rätt besviken med tanke på att jag fick höra att klockan var "genomgången" (Om än inte servad) Jag tänker självklart ta upp detta med säljaren; klockan blev ju hux flux ca 6000 kr dyrare än tänkt.
Second opinon: Är en utsliten brygga något en urmakare kan missa?
Jag köpte en 1998;as Exp 2a från en holländsk firma. Firman ägs av en kompis fd kollega, och min vän har bara gott att säga om snubben i fråga.
Allt väl så länge. Klockan var enl säljaren "genomgången av hans urmakare" och inte i behov av service. Den visade kort sagt inga tecken på något knas. Klockan var i synbart bra skick och höll tiden utmärkt. Problemet var att klockan slutade "dra upp" på handleden. Stannade om jag inte manuellt drog upp den i tid och otid (Ja, jag lever ett väldigt aktivt liv och har ett jobb då jag rör mycket på mig) Och så ska det ju inte vara.
Lämnade in klockan för service här i Sthlm och beskrev självklart problemet. Svaret kom efter en vecka; bryggan är utsliten och behöver bytas.... Tja, är väl bara byta den då. Det som irriterar är att urmakaren som gör servicen påstår att en utsliten brygga inte är något en kompetent urmakare/Rolex auktoriserad missar.
Nu till min fråga: Hur ska jag bäst gå vidare med detta? Jag är som ni säkert förstår rätt besviken med tanke på att jag fick höra att klockan var "genomgången" (Om än inte servad) Jag tänker självklart ta upp detta med säljaren; klockan blev ju hux flux ca 6000 kr dyrare än tänkt.
Second opinon: Är en utsliten brygga något en urmakare kan missa?