• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer 1

Sond

Patek
En underbar klocka. 1016 är min favorit. Gärna Gilt.
2346E149-1683-4EEA-8F3F-5BAB50DDEFE9.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker både 1016 och 14270 är coola allround klockor. Tyvärr är jag svårt beroende av datum och bubbla, annars hade det varit ett givet val.
 

UNO

Panerai
Den ROLEX efter Air-King som är minst skändad, det har ju aldrig släps någon Explorer disco(tt).
Alla ettor är ok oavsett referens.
 

Bodén

Panerai
Det sjuka är att jag hade aldrig noterat minutvisaren om det inte var för att någon vid något tillfälle påpekade det. Nu kan jag inte släppa tanken bara för det... Du har säkert rätt: Den är nog inte för kort utan det är bara en fix idé.

Samma här, men nu är den för evigt förstörd! Fan! :banghead:
 

Kakob

Cartier
Glöm visarsnacket om 214270, sen jag släppte det och köpte en har mitt liv blivit jäävligt mycket bättre :happyhappy: Har aldrig varit så nöjd med en klocka, lämnar endast handleden vid sömn och älskog.
 

Kolfen

Friends of KS
Är det någon som vet om det är någon skillnad på länken 114270 -14270? läste att den var uppdaterad på något sätt?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Är det någon som vet om det är någon skillnad på länken 114270 -14270? läste att den var uppdaterad på något sätt?
Det stämmer, 114270 har solida ändlänkar och utseendet på ändlänkarna är olika.
114270 ser lite modernare ut med dessa ändlänkar och länken känns tightare iom dess konstruktion.
Personligen hade jag valt en 14270 med lughål, den rätta looken på ExpI imo:)
 
Topp