• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer 114270 - 2009 V series rehaut - SÅLD

Rookien

Panerai
Fullset - Rolex Explorer
Tillverkare: Rolex
Modell: Explorer 114270
Tilverkningsår: 2009
Serie: V
Verk: Rolex 3130
Format: 36mm
Övrigt: Rehaut
Tillbehör: Ytterbox, innerbox, tags, explorer booklet, oyster booklet, manual service/garanti, certifikat, kvitto, trycktest 2014(proofmaster S) cert & 1 års garanti från Roma Orolig (gick ut i augusti 2015)

Värt att veta:
- Tillverkad sista produktionsåret 2009 för 114270, vilket gör att den har Rolex Rehauten.

- Inköpt från italiensk handlare (Roma Orologi) augusti 2014 så har haft den drygt 1 år, under denna tid har den aldrig stannat då den endast vilat under natten, för att sedan användas under dagen. Klockan är genomgången 2014 maj av Roma Orologi, och hade då inget behov av service enligt dem.

- Genomgången av Rob E 26/3 2015, inget behov av service. (kvitto finns)
Däremot fortar sig klockan 7,4 sec/dygn, vilket innebär att den behöver ruckas om man vill åtgärda detta.(kostar 750kr)

-Inga dings, däremot finns lite hairlines.

- Pedantskött, aldrig tappad, badad med, osv.

- Bifogade bilder tagna idag 25/10 2015.

- Klockan har blivit polerad av Roma Orologi, det högre nedre bandhornet har fått sig lite mer polering vilket kan ses i vissa vinklar. Detta är inget jag stört mig på överhuvudtaget eller ens reagerade över när jag köpte den, däremot har det uppmärksammats i en tråd här på KS när jag sålde klockan i mars 2015 (vilken är den minst prisvärda klockan på köp och sälj just nu?)
Vill vara tydlig med det så ingen känner att det undanhålls info!

- Precis, det är andra gången jag säljer klockan på KS, första gången ångrade jag mig och fick möjligheten att köpa tillbaka den av en förstående KS medlem.

Pris: 27 000kr
Inga byten.
Klockan finns i Sthlm, affär görs upp F2F, betalning swish - därmed ingen returpolicy.
1.jpg
2.jpg
IMG_0267 (1).jpg
IMG_0268.jpg
IMG_0269.jpg
IMG_0270.jpg
IMG_0271.jpg
IMG_0274.jpg
IMG_0275.jpg
IMG_0276.jpg
fullset.jpg
 
Topp