• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer 214270 39mm

Pris
62500 SEK
Returpolicy
Vi kan diskutera saken. Ingen ska bli ledsen av affären.
Bilder Skickat
  1. Ja
BUMPISH! 64000 -> 62500 SEK

Hej alla,

Efter svalt intresse på en JLC Master Compressor Diving Chronograph för ett tag sedan, är det nu dags för något mer lättsmält: en Rolex Explorer "Mk2".

Jag köpte den på Chrono24 2018 från icke auktoriserad handlare med box men utan papper. I maj förra året servade jag den (och bytte balansbrygga/klove) hos Robert Engström och fick då äktheten verifierad.

Värt att notera är att klockan är inpassad för min handled på 17cm och det finns inga extra länkar, så se gärna till att ha smala handleder. Slänger med ett svart Hirsch som är sportigt och fint dock (orange söm).

I övrig kan jag bara konstatera att klockan går som tåget och att den längtar efter någon som kan uppskatta den och ha den på sig nästan hela tiden.

Bilderna visar vad som finns med och i vilket skick klockan är (oförskämt bra, eftersom jag bebisar mina klockor), men förstärker med lite text här:

Ytter/inner-box
Serviceintyg med antecknat referensnummer samt garanti 2 år från servicedatum (2020-05-13)
Resefodral
Service-kort
Kvitto/garantibevis
Inga noterbara repor eller dings (bilderna är del av beskrivningen).

Det är F2F som gäller för köp. Skickar inte klockan och möts inte i mörka gränder.

Har bara en referens än så länge, men den går inte av för hackor: GrandDooku är en ok snubbe

IMG-2157.jpg
IMG-2160.jpg
IMG-2159.jpg
IMG-2158.jpg
IMG-2161.jpg
IMG-2162.jpg
 
Senast ändrad:
Topp