• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex gmt 16750 & Breitling chronomat "Airborne"

ted

Omega
2-Faktor
Pris
145
Returpolicy
nej om inte överenskommet
Bilder Skickat
  1. Ja
Nu gör jag något jag kanske komma att ångra..
Har fått tag på enl. mig den perfekta submarinern 16800 så kommer testa owg på riktigt.

Lägger därför ut dessa två. Måste inte sälja dem så inga skambud. Lägger vad jag tycker är rimligt pris ser helst ren försäljning men är inte helt främmande för ett byte som delbetalning. Men då skall det vara något lättflippat.

Rolex 16750. OHPF
En superfin 16750 från ca 84. En perfekt vintage gmt. Första modellen med quickset på datum. Perfekt om man roterar klockor.
Den kommer med tidsenlig 78360 oysterlänk, l10 kod på låset samt580 ändlänkar. Samt en nästan ny korrekt jubilee 62510h .
Två bezels för att enkelt kunna byta mellan Fat-font korrekt pepsi som åldrats fint av tiden och ett svart nyare rolex insert.
Boetten är vass o fin, fått mycket beröm, opolerad har vissa sagt. Som den ska vara säger jag. finns en liten buckla/ding på baksidan ca kl 9. Märks knapp men har försökt fånga den på bild.
Tavla med patinering som matchar visare fint. "open six and nine" datumhjul.
Byter datum som den skall och senast jag mätte gången så låg den -1,7sek/dygn på handen.
Köpte den själv för ca året sedan. Har sedan dess köpt en extra bezelring och servat den (mar -22) hos dr.watch. Kvitto finns och ca halvåret garanti kvar på det.
Flippar den för 145k med bägge länkar eller 135k med enbart oyster. Ungefär vad jag gav så torskar ca 10k för service o bezel men marknaden har väl svängt lite senaste året..



IMG_6265.JPEG IMG_6277.JPEG IMG_6278.JPEG IMG_6284.JPEG IMG_6296.JPEG IMG_6294.JPEG IMG_6297.JPEG IMG_6298.JPEG IMG_6300.JPEG IMG_6302.JPEG IMG_6266.JPEG IMG_6267.JPEG IMG_6268.JPEG IMG_6273.JPEG IMG_6275.JPEG IMG_6299.JPEG




Breitling Chronomat "Airborne" ref:ab0144 SÅLD
30års jubile modellen av chronomaten med perfekta 41mm.
Superfint skick. Kommer med länk boxar o allt som kommer med vid köp förutom cert. Inga dings, men finns hairlines då den är blank. Har försökt fota så osmickrande som möjligt.
Tidigare ägare harr köpt den via stor tysk gråhandlare som ibland behåller cert och skriver ett eget värderingsintyg. Detta följer självklart med. Övrigt se bilder, kanonskick.
Datumet "hänger" sig ibland mellan 19 & 20 om man byter datum manuellt. Det gör den aldrig under gång utan växlar perfekt och går bra (haft den på armen dagligen sedan i våras.)
Lät urmakare öppna och kika att han tyckte allt såg bra ut och att datumet kunde åtgärdas vid service i övrig såg han inget servicebehov så jag valde att avvakta. Klockan trycktestades därefter ok. Bifogar urmakarens bilder.
36k


IMG_5945.PNG IMG_6156.jpg IMG_5745.JPEG IMG_5747.JPEG IMG_5752.JPEG IMG_5757.JPG IMG_5760.JPEG IMG_5761.JPEG image0000031.jpg image0000041.JPG
 
Senast ändrad:
Topp