• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT-Master II 116710BLNR Tråden

manolo

Basic
2-Faktor
:cigar::cigar::cigar:
IMG_2827.JPG
:cigar:Tänkte det var på tiden för oss med en BLNR att ha en egen tråd!

Gott nytt år från min:cigar::cigar:

Jag gillar min väldigt mycket! Endast två problem(?) får mig att vilja sälja den. PCL och att just den blåa delen på insertet får en lite allt för blå färg vid vissa ljusförhållanden.

• Like
Reactions: D.S
Är väl den och daytonan som har längst kö?
Mycket möjligt, men det känns inte som en modell som kommer slutas tillverkas inom kort så de lär inte bli sällsynta direkt och därför tror jag att sannolikheten att den skjuter iväg rejält i pris är låg. Den lär väl gå upp i och med att Rolex höjer listpriserna då och då, men jag tvivlar som sagt att den kommer gå upp mycket. Svårt att sia om framtiden dock! Det kanske blir nya Paul Newman daytonan... :rolleyes:

• Like
Reactions: D.S
Vi får se. Älskar min. Lyssna vad han säger om BLNR
Mycket möjligt, men det känns inte som en modell som kommer slutas tillverkas inom kort så de lär inte bli sällsynta direkt och därför tror jag att sannolikheten att den skjuter iväg rejält i pris är låg. Den lär väl gå upp i och med att Rolex höjer listpriserna då och då, men jag tvivlar som sagt att den kommer gå upp mycket. Svårt att sia om framtiden dock! Det kanske blir nya Paul Newman daytonan... :rolleyes:
får

Vi får se. Älskar min. Lyssna vad han säger om BLNR

får
Rent spontant tycker jag inte att hans åsikt väger särskilt tungt. Han gillar DD2, tycker att Daytonan är liten och snackar om något som han kallar "the watch game" som tydligen går ut på att ha den värsta klockan och "vinna" mot folk på stan som har sämre klockor eller något liknande..

Edit: Nu låter jag nog grinig, det var inte tanken. BLNR är kung! :)

Rent spontant tycker jag inte att hans åsikt väger särskilt tungt. Han gillar DD2, tycker att Daytonan är liten och snackar om något som han kallar "the watch game" som tydligen går ut på att ha den värsta klockan och "vinna" mot folk på stan som har sämre klockor eller något liknande..

Edit: Nu låter jag nog grinig, det var inte tanken. BLNR är kung! :)

Ja det är en fin klocka. Jag personligen tycker ju inte daytonan är stor. Men är min åsikt.

Har svårt att se att BLNR skulle bli någon rarebird i framtiden. Finns okej-många på marknaden, och köerna är långa dvs väldigt många fler kommer att få en innan det är slut. För slut tar det nog inte än på ett tag, eftersom det är bra efterfrågan. Visst att priserna eventuellt skulle kunna öka lite pga höjningar av Rolex, men inte mer än så. I mina ögon är det en högst ordinärt vanlig sportrolex ala 2010tal.

Har svårt att se att BLNR skulle bli någon rarebird i framtiden. Finns okej-många på marknaden, och köerna är långa dvs väldigt många fler kommer att få en innan det är slut. För slut tar det nog inte än på ett tag, eftersom det är bra efterfrågan. Visst att priserna eventuellt skulle kunna öka lite pga höjningar av Rolex, men inte mer än så. I mina ögon är det en högst ordinärt vanlig sportrolex ala 2010tal.
Vi får se i framtiden. Om du och din spåkula har rätt!

Var ingen kö på den när jag frågade på Krons i september. Den låg faktiskt på hyllan.

Jag undrar varför folk inte uppdaterar sina källor, syftar inte bara på dig nu utan generellt. Har hört i flera år nu på KS att det är kö hit och dit på klockor...
Jag vet att det är kö på dom. Då jag mailade alla i Sverige. Bergströms hade jätte lång kö. Kolla med krons nu? Tror inte dom har den på hyllan. Och när jag varit i Amsterdam har dom inte heller haft den. Var dock en ad i Sverige som skulle få in klockan om 2 veckor så jag köpte den direkt. Men skulle du kolla nu så tror jag ingen har den på hyllan då det är extremt ovanligt.

Vi får se i framtiden. Om du och din spåkula har rätt!
Min spåkula är inte säkrare än någonannans, men jag tror inte att en så vanlig modell kommer bli intressantare i framtiden, nej.

Dd2 (som jag förövrigt likt många andra avskyr) som blev discontinued väldigt snabbt - mer troligt som rarebird tex.

Tillbaka
Topp