Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag älskar min. Och trivs verkligen med PCL! Kommer behålla min. Tror den kommer gå upp mycket i pris!Jag gillar min väldigt mycket! Endast två problem(?) får mig att vilja sälja den. PCL och att just den blåa delen på insertet får en lite allt för blå färg vid vissa ljusförhållanden.
Varför tror du det? Den är inte sällsynt precisJag älskar min. Och trivs verkligen med PCL! Kommer behålla min. Tror den kommer gå upp mycket i pris!
Är väl den och daytonan som har längst kö?Varför tror du det? Den är inte sällsynt precis
Mycket möjligt, men det känns inte som en modell som kommer slutas tillverkas inom kort så de lär inte bli sällsynta direkt och därför tror jag att sannolikheten att den skjuter iväg rejält i pris är låg. Den lär väl gå upp i och med att Rolex höjer listpriserna då och då, men jag tvivlar som sagt att den kommer gå upp mycket. Svårt att sia om framtiden dock! Det kanske blir nya Paul Newman daytonan...Är väl den och daytonan som har längst kö?
fårMycket möjligt, men det känns inte som en modell som kommer slutas tillverkas inom kort så de lär inte bli sällsynta direkt och därför tror jag att sannolikheten att den skjuter iväg rejält i pris är låg. Den lär väl gå upp i och med att Rolex höjer listpriserna då och då, men jag tvivlar som sagt att den kommer gå upp mycket. Svårt att sia om framtiden dock! Det kanske blir nya Paul Newman daytonan...![]()
Rent spontant tycker jag inte att hans åsikt väger särskilt tungt. Han gillar DD2, tycker att Daytonan är liten och snackar om något som han kallar "the watch game" som tydligen går ut på att ha den värsta klockan och "vinna" mot folk på stan som har sämre klockor eller något liknande..Vi får se. Älskar min. Lyssna vad han säger om BLNR
får
Rent spontant tycker jag inte att hans åsikt väger särskilt tungt. Han gillar DD2, tycker att Daytonan är liten och snackar om något som han kallar "the watch game" som tydligen går ut på att ha den värsta klockan och "vinna" mot folk på stan som har sämre klockor eller något liknande..
Edit: Nu låter jag nog grinig, det var inte tanken. BLNR är kung!![]()
Vi får se. Älskar min. Lyssna vad han säger om BLNR
får
Jag gillar han. Han är inte spec Svenssons så fattar att han inte går hem i alla hus!Njae du får nog ta det han säger med en nypa salt då han verkar vara en riktig ärkefjant. Hatar också hur alla videos är fokuserade på han och inte på klockorna särskilt mycket.
Vi får se i framtiden. Om du och din spåkula har rätt!Har svårt att se att BLNR skulle bli någon rarebird i framtiden. Finns okej-många på marknaden, och köerna är långa dvs väldigt många fler kommer att få en innan det är slut. För slut tar det nog inte än på ett tag, eftersom det är bra efterfrågan. Visst att priserna eventuellt skulle kunna öka lite pga höjningar av Rolex, men inte mer än så. I mina ögon är det en högst ordinärt vanlig sportrolex ala 2010tal.
Varför skulle en dussin klocka rusa i pris?Jag älskar min. Och trivs verkligen med PCL! Kommer behålla min. Tror den kommer gå upp mycket i pris!
Är väl den och daytonan som har längst kö?
Jag vet att det är kö på dom. Då jag mailade alla i Sverige. Bergströms hade jätte lång kö. Kolla med krons nu? Tror inte dom har den på hyllan. Och när jag varit i Amsterdam har dom inte heller haft den. Var dock en ad i Sverige som skulle få in klockan om 2 veckor så jag köpte den direkt. Men skulle du kolla nu så tror jag ingen har den på hyllan då det är extremt ovanligt.Var ingen kö på den när jag frågade på Krons i september. Den låg faktiskt på hyllan.
Jag undrar varför folk inte uppdaterar sina källor, syftar inte bara på dig nu utan generellt. Har hört i flera år nu på KS att det är kö hit och dit på klockor...
Min spåkula är inte säkrare än någonannans, men jag tror inte att en så vanlig modell kommer bli intressantare i framtiden, nej.Vi får se i framtiden. Om du och din spåkula har rätt!
Dd2 gillar jagMin spåkula är inte säkrare än någonannans, men jag tror inte att en så vanlig modell kommer bli intressantare i framtiden, nej.
Dd2 (som jag förövrigt likt många andra avskyr) som blev discontinued väldigt snabbt - mer troligt som rarebird tex.
Köp en sån istället så har du nog bättre chans på avkast om 30 årDd2 gillar jag![]()
Jag älskar den. Snygg bild!Grymt ur i allafall!
![]()
Vi får se spådamen om du har rätt med din kula. Vad är felet med en dd2?Köp en sån istället så har du nog bättre chans på avkast om 30 år![]()
Alla proportioner är ju helt åt helvete. Åt helvete nog för att tas ur bruk väldigt fort dessutom. Nya dd40 är dock magiskt bra.Vi får se spådamen om du har rätt med din kula. Vad är felet med en dd2?
Köp den dåAlla proportioner är ju helt åt helvete. Åt helvete nog för att tas ur bruk väldigt fort dessutom. Nya dd40 är dock magiskt bra.
Mig med då den har allt. Var inne på enEnligt mig bästa stålrollen![]()
Och där kan man köpa Explorer till väldigt bra rabattHos Engströms är det ingen kö....