• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Rolex GMT-Master II 16710 BLRO

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Säljer nu min Rolex GMT-Master II. Det är en W-serie uttagen 1996, referensnummer 16710.

Klockan är i ett mycket fint skick, helt utan större repor eller dings. Letar man noga kan man hitta små hairlines här och var, t.ex. på bandhornens baksida. Inlägget till vridringen är i ett perfekt och repfritt skick, förutom en liten repa höger om "4" som man kan ana sig till i olika ljus. Bandhornen är tjocka och fina, skulle tro att de inte blivit polerade många gånger. Tritiumtavla och tritiumvisare, på gränsen till död lume, går att ana sig till i komplett mörker.

Håller tiden nästan ofattbart väl. Under en månad gick den endast +3 sekunder..!

SEL-länk: 78790A med 801 ändlänkar. Även mycket fint skick på länken, endast med ett fåtal hairlines. 11 bitar. Detta är inte länken som satt på från början - SEL-länken kom runt år 2000 (och klockan är från 1996). Den nuvarande länken är gjord just år 2000, så jag misstänker att den dåvarande ägaren bestämde sig för att uppgradera från de äldre traditionella ändfästena till de solida, samma typ som än i dag finns på Rolexklockorna.

Tillbehör;
Ytter- och innerbox, certifikat, GMT-Master broschyr, samt den lilla Rolex-tagen som följer med klockan som
ny. Kvitto finns.

När klockan köptes 1/10-14 var den trycktestad till 100 meter, gångkontrollerad och genomgången (service behövs ej på flera år). Om så önskas får ni med värdeintyget jag fick med. Garantin gäller de kommande 9 månaderna.

Jag kan skicka den med Postens värdefrakt, men det står köparen för. Affär görs helst upp F2F, antingen i Sigtuna norr om Stockholm eller inne i City.

Har ni frågor eller vill ni ha fler bilder? Skicka ett PM! Alternativt kan ni höra av er till
[email protected].

Jag kan tyvärr inte erbjuda någon returrätt eftersom jag säljer klockan till förmån för en annan klocka, men förhoppningsvis bör det inte vara något problem. :)

Tyvärr valde jag den sämsta tiden på året att sälja klockan, därav prissänkningen.
Tidigare: 43.500kr

Nu: 41.500kr.

OBS:
Drar tyvärr tillbaka annonsen. Ber om ursäkt för detta men har fått kalla fötter p.g.a. den oroliga situationen i klockvärlden med schweiziska francen. Jag får helt enkelt avvakta och se hur priserna landar på andra Rolexklockor.

Mvh
Teodor

DSC_0008.JPG
DSC_0013.JPG
DSC_0011.JPG
DSC_0010.JPG
DSC_0009.JPG
DSC_0007.JPG
 
Topp