• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex gmt Master pepsi

image.png
Inte stickdial. Jmf med lucianos bild

Var det något speciellt år den gjorde eller hur kommer det sig så att säga?

Edit: @Compiss @Luckyluciano
Har för mig den bara finns i från 2007, alltså sista tillverkningsåret. Sedan finns den med cal 3185 som är det vanliga till 16710 men även till cal 3186. Det verket som tog över efter 3185 och finns i de sexsiffriga referenserna av gmt

Varför de ändrade font är för mig oklart. Finns ytterligare en font som jag inte minns vad den modellen kallas men är tämligen säker på att @Luckyluciano vet vad jag talar om ovh kan hjälpa till

Har för mig den bara finns i från 2007, alltså sista tillverkningsåret. Sedan finns den med cal 3185 som är det vanliga till 16710 men även till cal 3186. Det verket som tog över efter 3185 och finns i de sexsiffriga referenserna av gmt

Varför de ändrade font är för mig oklart. Finns ytterligare en font som jag inte minns vad den modellen kallas men är tämligen säker på att @Luckyluciano vet vad jag talar om ovh kan hjälpa till
Rectunglar dial, den du tänker på? :)
Edit: bild också gvs
image.jpeg

Och det kommer från? :D Stick dial är inte premium för att det är stick dial utan för att ett fåtal av de har 3186 verket... nånstans har folk blandat ihop de två och folk begär premium för alla stick dials numera...
Precis det jag menar. Just därför är det ett larvigt premium men om folk går på det och pröjsar för det så är det fine för mig. :)

Nej det är inte original jubilee på denna. Detta är en Rolex USA länk av okänd årgång. Gissar på 70-tal.

Tillbaka
Topp