Dyrt ....Vad är stickdial?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dyrt ....Vad är stickdial?
Jag har varit lite dålig på att visa den, den finns med i ett par trådar.
Det stämmer en 1675 från 78/79. Den köptes som årsklocka och jag är helnöjd![]()
Har för mig den bara finns i från 2007, alltså sista tillverkningsåret. Sedan finns den med cal 3185 som är det vanliga till 16710 men även till cal 3186. Det verket som tog över efter 3185 och finns i de sexsiffriga referenserna av gmtVar det något speciellt år den gjorde eller hur kommer det sig så att säga?
Edit: @Compiss @Luckyluciano
Rectunglar dial, den du tänker på?Har för mig den bara finns i från 2007, alltså sista tillverkningsåret. Sedan finns den med cal 3185 som är det vanliga till 16710 men även till cal 3186. Det verket som tog över efter 3185 och finns i de sexsiffriga referenserna av gmt
Varför de ändrade font är för mig oklart. Finns ytterligare en font som jag inte minns vad den modellen kallas men är tämligen säker på att @Luckyluciano vet vad jag talar om ovh kan hjälpa till
Bara jag som tycker priset är rätt ok? Iallafall jämfört med andra objekt. Nos Oman gmt är ju rätt fett
Tycker också att priset är ok men hade hellre haft märket på tavlan en på bakboetten. Den här är också ballBara jag som tycker priset är rätt ok? Iallafall jämfört med andra objekt. Nos Oman gmt är ju rätt fett
Ah, kul! Har själv en från ca 78 också. Tyvärr ingen årsklocka men jag är grymt nöjd!
Stabilt! Kul att se fler från samma årskull, klockan alltsåÄr det original jubilee till den?
![]()
Det kände jag inte till, intressant!
Snacka om att allt som innefattar Rolex är en djungelDet kände jag inte till, intressant!
Oklart. Stick dial i sig är väl ett rätt larvigt premium iofs.Snacka om att allt som innefattar Rolex är en djungel![]()
Och det kommer från?Oklart. Stick dial i sig är väl ett rätt larvigt premium iofs.![]()
Precis det jag menar. Just därför är det ett larvigt premium men om folk går på det och pröjsar för det så är det fine för mig.Och det kommer från?Stick dial är inte premium för att det är stick dial utan för att ett fåtal av de har 3186 verket... nånstans har folk blandat ihop de två och folk begär premium för alla stick dials numera...
Men det är nära nog känns det som, du är inne på rätt decenniumNej det är inte original jubilee på denna. Detta är en Rolex USA länk av okänd årgång. Gissar på 70-tal.
När man inser att denna bild gör en på jävla gott humör, två olika typsnitt, fan det visste inte jag, visar det sig igen att ha intressen är bra för själen !!