- Pris
- 38000
- Returpolicy
- 14 dagars ångerrätt
- Bilder Skickat
- Ja
Hej,
Till salu är en riktigt läcker Rolex Datejust 6917 från 1982. Jag har under November 2025 genomfört en helservice där hela boett och urverk monterats ner, rengjorts och monterats ihop och oljats. Fjädern har byts ut samt att glaset har bytts ut och alla packningar. Både tidhållning, ställa tid, datumväxling fungerar precis som det ska.
Kommer på jubileelänk guld/stål i bra skick, alla stift är utbytta enligt bild. Den levereras i grön klockask från Kaplans. 1års funktionsgaranti för köpare och kvitto på köp ingår.
Märke: Rolex
Modell: Datejust, ref 6917
Årtal: 1982, enligt serienummer på klockan
Urverk: Nyservat Rolex 2035, automatic, datum, 28 jewels
Boett: Stål och 18k guld
Diameter: 26mm + krona
Glas: Helt nytt plexiglas.
Armband: Nyrenoverad originallänk, stål och 18k guld.
Referenser:
klocksnack.se
Bilder:
Finns 1 bild på länken med gamla stift, en med nya samt en som visar stretch jämfört med en länk där stiften inte är bytta. Den länken som hör ihop med klockan är alltså den vänstra av dessa.
Till salu är en riktigt läcker Rolex Datejust 6917 från 1982. Jag har under November 2025 genomfört en helservice där hela boett och urverk monterats ner, rengjorts och monterats ihop och oljats. Fjädern har byts ut samt att glaset har bytts ut och alla packningar. Både tidhållning, ställa tid, datumväxling fungerar precis som det ska.
Kommer på jubileelänk guld/stål i bra skick, alla stift är utbytta enligt bild. Den levereras i grön klockask från Kaplans. 1års funktionsgaranti för köpare och kvitto på köp ingår.
Märke: Rolex
Modell: Datejust, ref 6917
Årtal: 1982, enligt serienummer på klockan
Urverk: Nyservat Rolex 2035, automatic, datum, 28 jewels
Boett: Stål och 18k guld
Diameter: 26mm + krona
Glas: Helt nytt plexiglas.
Armband: Nyrenoverad originallänk, stål och 18k guld.
Referenser:
JoakimS
Hej! Jag tar gärna emot referenser på hur det har varit att handla/sälja av/till mig. Tack! Mvh Joakim
Bilder:
Finns 1 bild på länken med gamla stift, en med nya samt en som visar stretch jämfört med en länk där stiften inte är bytta. Den länken som hör ihop med klockan är alltså den vänstra av dessa.
Senast ändrad: