• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Milgauss Blue Z

Gar

Basic
just fått ett telefon samtal och jag kan hämta upp klockan imorgon.
nu till ett litet problem. jag har även Air King 2016 som är exakt lika med Milgauss men jag gillar Milgauss med den blåa färgen.
vad säger ni? köpa eller inte?
Köpet vore ett rent "gillar klockan köp".

Tjäna!

När du säger Air-King 2016! Är det då den med arabiska siffrorna på urtavlan?!

Den är ju as cool, och ja du har rätt i att dom är snarlika, sitter väl ett cal. 3131 och båda är 40mm.

Och visst påminner dom varandra då boetterna ser lika dana ut, även länken går väl i borstat ochbpolerat!

Men...dom skiljer sig ju rejält när det kommer till urtavlan! När man ser dom sida vid sida så skiljer dom sig ut väldigt mycket!

Milgaussen har stavindex och en orangefärgad sekundvisaren som är blixtformad men en magisk sunbursttavla! Medans Air-Kingen har svart tavla, arabiska siffror och en detalj som jag gillar är den gröna texten, samt att sekundvisaren är grön! Lägg även till den coola detaljen att Rolexkronan är GUL!

Jag röstar på att du köpet Milgaussen, om du känner dig nöjd med kvalitékänslan på air-kingen. För det skulle ju vara som du hade ett par SUBMARINERS med refnr 116610 och 114060 i din ägo!

Samma storlek och utseende och nästan samma caliber på urverket! Skiljer naturligt vis lite då den ena har datum och den andra inte!

Som sagt, köp Milgaussen du, sätt dig ner, luta dig tillbaka och bara njut av två mycket trevliga klockor!

Lycka till!

Lite bilder till tråden.
rolex-milgauss-z-blue-watch.jpg

Rolex-Air-King_Dial-940x520.jpg

Precis som @Affe tar upp i det ovanstående resonemanget så anser även jag att du är köp redo. Du kommer få två helt unika klockor i sig med olika egenskaper. Annars får du väl skicka över Airkingen till mig?!

Det är ju bara sälja vidare om du nu mot förmodan skulle känna att det är onödigt med två klockor... ;)

Som jag ser det är det två helt olika klockor. Visst, de kanske inte kompletterar varandra på samma sätt som att ha en sportklocka och en dressklocka men de är varierade inom samma segment (allaround-klocka) så att säga.

Tillbaka
Topp