• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex movement 32XX issues

Jag hade just dessa bekymmer med min Explorer 124270 som jag plockade ut från Rob 2021. Nu strax innan femårsgränsen kollade jag hur den betedde sig och inser att den sackar betydligt. Då Rob inte längre kan hjälpa till med ROlex gick jag till Nymans. De mätte upp den och insåg direkt att den behöver åka in på en ruckningsservice då den saktar sig samt att amplituden var dålig. Den kom tillbaks ett par veckor senare och går nu oerhört fint. Jag frågade efter exakt vad som utfördes men det svarade dom inte på, menade att inga anteckngar gjorts på en sån garantiservice.

Jag hade problem med min Rolex 126200 plötsligt började tappa tid, fick det åtgärdat genom garantiservice med en kommentar om att det "förmodligen var sekundhjulet som skurit sig" enligt AD, detta skedde 2022, ca 3 år efter inköp. Har ingen aning om det är ett generellt problem eller inte, men den har gått bra sedan dess.

Drabbades också av detta på min 126234 efter ca tre år. Lämnade in till Bergströms som åtgärdade detta på garantin och nu, drygt ett år senare, går den fortfarande bra. Vet dock inte om grundproblemet rättats till så det inte händer igen.

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter.
Bra att höra att Rolex åtgärdar felet på garanti så förhoppningsvis kan jag lämna in min nu snart innan garantin går ut.

Tillbaka
Topp