• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex nya certifikat

JohanHLM

Rolex
På min nya DJ framgår endast referensnummer och serienummer på framsidan av certet. Finns det endast två rader på framsidan av samtliga nya rolex cert eller är det beroende på tavla och modell?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Explorer 2-2014 två rader, serienr samt modell. samt sista fältet på framsida i mitt fall
steel bracelet white.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Nya SD 116600 (lånad bild)
newcertificatefront_zps23826c54.jpg
 

JohanHLM

Rolex
I U.S.A står urtavlan på certet, dock inte i EU. Har haft GMT-Master 116710BLNR och Milgauss 116400GV Z-Blue,
båda hade nya certet med 2 rader.
Som tydligt framgår i min post har jag dålig koll men kan det vara så att du är mer restriktiva med tavelbyte i USA eller vad är anledningen att det skiljer sig mot EU?
 

R_Amin

Breitling
Samma för mig. Handlade en DJ2. Framför modell och serienr samt steel braclet, blue. Köpt hos AD i Italien
 

Eric19

Breitling
Fel forum kanske, men det verkar som expertisen finns här så frågar snällt.

På min omega seamaster cert finns endast stämpel från AD -
Jeweler: W. kruk S.A ul.With
Stwosza 57/58.50-149
Wroclaw.Poland.

Står inget varken på datum, ref eller watch no.

Den är begagnad. Tillkom gjorde box och international warranty kortet.

Någon som vet varför det ser ut så här?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Fel forum kanske, men det verkar som expertisen finns här så frågar snällt.

På min omega seamaster cert finns endast stämpel från AD -
Jeweler: W. kruk S.A ul.With
Stwosza 57/58.50-149
Wroclaw.Poland.

Står inget varken på datum, ref eller watch no.

Den är begagnad. Tillkom gjorde box och international warranty kortet.

Någon som vet varför det ser ut så här?

Om det inte står något på certet som du kan knyta till din klocka (dvs ett serienummer) så är ju certet tämligen "värdelöst". Då skulle jag gå förbi en AD och göra en äkthetskoll på klockan.
 

Eric19

Breitling
Om det inte står något på certet som du kan knyta till din klocka (dvs ett serienummer) så är ju certet tämligen "värdelöst". Då skulle jag gå förbi en AD och göra en äkthetskoll på klockan.


Tack RobertD.

Okej. Det är redan gjort. Men jag har hört från några håll att det kan vara svårt att få klockan servad eller liknande om man ej har papper på den. Självklart blir den svårare att sälja... Tänkte även fråga om 9000 kr är en rimlig summa att betala för en nyservad seamaster från 2006 utan cert? Den fick sig en standardservning för ca 1 månad sedan. Den är varsamt använd, normalt slitage för klockans ålder.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tack RobertD.

Okej. Det är redan gjort. Men jag har hört från några håll att det kan vara svårt att få klockan servad eller liknande om man ej har papper på den. Självklart blir den svårare att sälja... Tänkte även fråga om 9000 kr är en rimlig summa att betala för en nyservad seamaster från 2006 utan cert? Den fick sig en standardservning för ca 1 månad sedan. Den är varsamt använd, normalt slitage för klockans ålder.

Nej, att det skulle vara svårt att serva en klocka utan papper är nonsens.

Svårare att sälja: nja, inte om du har skaffat ett äkthetsintyg som du skriver ovan.

Något lägre marknadsvärde: ja.
 
Topp