Ja en GTI är en klassikerSom att välja mellan en Golf eller Beatle. Den ena är coolare och bär på grym historia.
Exp.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja en GTI är en klassikerSom att välja mellan en Golf eller Beatle. Den ena är coolare och bär på grym historia.
Exp.![]()
Listan? Inte äre väl kö på den?OP, la in mig på listan idag
Tänker samma sak, jag gick bara in och plocka den gången jag köpte. Är väl en av få rolex det inte är kötid på?Listan? Inte äre väl kö på den?
Dessutom..... Så var det väl egentlig en OP han hade på sig sir Edmund?OP'n är ju i alla fall rimligt snygg. Känns rätt trött med storytellingen kring explorer. Varenda klocka har väl varit på Everest.
Sorry.. kommenterade förstås @Mic1 inläggmmm och jag va på Krons å klämde lite på den för typ 2v sedan.
Fanns den svarta också?![]()
Fanns 3 i hyllan när jag handlade i torsdags så om du inte vill vänta finns de säkert vid andra ADs!
Jajjemen!Fanns den svarta också?
Gör ingenting. Det är fortfarande en relevant jämförelse och det är en riktigt bra bild du lägger in. Blir återigen sugen på blå arab.Var själv i samma situation för någon månad sedan. Tyckte i slutändan att explorer blev för stor på min handled med sina 39mm. Slutade istället med nedan, en 36mm OP - bästa av två världar
Edit: såg nu att det var en gammal tråd
![]()
Jag håller med, Explorern ska vara 36mm tycker jag för att få proportionen perfekt. Formen på den femsiffriga Explorern har redan ändrats en del från sin fyrsiffriga föregångare.Var själv i samma situation för någon månad sedan. Tyckte i slutändan att explorer blev för stor på min handled med sina 39mm. Slutade istället med nedan, en 36mm OP - bästa av två världar
Edit: såg nu att det var en gammal tråd
![]()
Jag tror @Nissenutz sitter på en jämförelse bild från förra sommaren. BB36 vs 14270.Jag tycker 39 är sweetspot. När min fru tyckte min bb36 var fin men ”tycker klockan ser så liten ut” blev det ridå och den såldes. Har iofs aldrig provat rn 114270 men antar att de bärs liknande som en bb36. Har 18-18,5cm platt handled skall tilläggas.
Håller med. All ”hype” kring 36mm kanske ibland bör sättas i kontext av bärarens storlek och handled. (Lite OT men det finns ju kanske en anledning att AP ROO 26378IO ”Arnold Schwarzenegger” är 48mm. Vore kul att se Arnold med en 36mm OP...)Jag tycker 39 är sweetspot. När min fru tyckte min bb36 var fin men ”tycker klockan ser så liten ut” blev det ridå och den såldes. Har iofs aldrig provat rn 114270 men antar att de bärs liknande som en bb36. Har 18-18,5cm platt handled skall tilläggas.
Missförstå mig rätt. Jag kommer kanske ha en 36a på armen och det finns i min plan. Kommer en 36:a med easylink (som är galet bra och perfekt för mig) så lär det bli affär direkt.Jag tror @Nissenutz sitter på en jämförelse bild från förra sommaren. BB36 vs 14270.
Jag tror @Nissenutz sitter på en jämförelse bild från förra sommaren. BB36 vs 14270.
Missförstå mig rätt. Jag kommer kanske ha en 36a på armen och det finns i min plan. Kommer en 36:a med easylink (som är galet bra och perfekt för mig) så lär det bli affär direkt.
14270/114270 bär enligt mig ännu mindre än bb36Jag tycker 39 är sweetspot. När min fru tyckte min bb36 var fin men ”tycker klockan ser så liten ut” blev det ridå och den såldes. Har iofs aldrig provat rn 114270 men antar att de bärs liknande som en bb36. Har 18-18,5cm platt handled skall tilläggas.
Jag håller med dig. Det sjuka i de hela är att BB36 är 10mm tjock medan explorern är 11mm.14270/114270 bär enligt mig ännu mindre än bb36
Syns även på Nissenutz bilder