• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster Perpetual (39mm)

Då har jag haft denna klocka i ett par veckor, och tänkte dela med mig av mina intryck så här långt.

Jag har versionen rhodium grey, som enligt mig är den finast tätt följd av den blå. Jag älskar dom blå prickarna som är på tavlan jag tycker det livar upp klockan lite. Dock så tänker man inte så ofta på att de är där, många som säger att dom hade stört sig på de i längden. Dock tycker jag att ni som står över klockan endast för detta borde tänka om en extra gång. Även sunbursten på resten av tavlan är helt fantastisk i rätt ljus:)

Urverket som sitter i är Rolex Cal 3135, alltså samma som i Explorer 1 ett bra urverk som gör det som kan väntas, min klocka ligger på +2 per dygn vilket får ses som innanför.

Även kassen är densamma som på Explorer 1, alltså vattentät till 100m med twinlock skruvkrona. Det som skiljer Explorer1 och OP är länken, den som sitter på OP har ett enklare lås likt det på Milgauss och saknar därför easylinkfunktionen. Enligt mig är inte detta någon större förlust då jag tycker den fungerar dåligt eftersom länken blir alltför stor när man fäller ut den extra längden.

Lumen är inte så mycket att skryta av, finns lume kl 3,6,9 och på visarna. Lumen är stark på de ställen de finns men de ställena är väldigt begränsade, dock är det inga problem att läsa av klockan i mörkret.

Konklusjonen är att du får en stabil och bra klocka för priset, gillar du den köp den, du blir inte besviken:) Givetvis finns det mycket annat kul i denna prisklassen så det går mycket på personliga preferenser.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.png
image.png
image.png
 
Då har jag haft denna klocka i ett par veckor, och tänkte dela med mig av mina intryck så här långt.

Jag har versionen rhodium grey, som enligt mig är den finast tätt följd av den blå. Jag älskar dom blå prickarna som är på tavlan jag tycker det livar upp klockan lite. Dock så tänker man inte så ofta på att de är där, många som säger att dom hade stört sig på de i längden. Dock tycker jag att ni som står över klockan endast för detta borde tänka om en extra gång. Även sunbursten på resten av tavlan är helt fantastisk i rätt ljus:)

Urverket som sitter i är Rolex Cal 3132, alltså samma som i Explorer 1 ett bra urverk som gör det som kan väntas, min klocka ligger på +2 per dygn vilket får ses som innanför.

Även kassen är densamma som på Explorer 1, alltså vattentät till 100m med twinlock skruvkrona. Det som skiljer Explorer1 och OP är länken, den som sitter på OP har ett enklare lås likt det på Milgauss och saknar därför easylinkfunktionen. Enligt mig är inte detta någon större förlust då jag tycker den fungerar dåligt eftersom länken blir alltför stor när man fäller ut den extra längden.

Lumen är inte så mycket att skryta av, finns lume kl 3,6,9 och på visarna. Lumen är stark på de ställen de finns men de ställena är väldigt begränsade, dock är det inga problem att läsa av klockan i mörkret.

Konklusjonen är att du får en stabil och bra klocka för priset, gillar du den köp den, du blir inte besviken:) Givetvis finns det mycket annat kul i denna prisklassen så det går mycket på personliga preferenser.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.png
image.png
image.png
 

Schildfat

Cartier
Tillägg: Går denna att få i PCL? Kan inte riktigt avgöra men på hemsidan ser det ut som att det är polerade mittenlänkar på vissa av bilderna..
 
Orsak?

Jag vill ha den blå tavlan.

Orsaken är att jag aldrig har en klocka väldigt länge, tröttnar fort dessvärre:( Sen var inte Rolex lika kul som jag hade trott! Tänkte att när jag får min första Rolex kommer jag aldrig vilka ha något annat, har nu haft både denna och en Rolex Explorer 1! Det är absolut bra klockor men jag gillar Omegas nya urverk helt enkelt, plus att jag älskar utseendet på den nya seamaster 300. Jag har varit sugen på en Nomos Orion väldigt länge nu och tycker det känns lite onödigt med två dressare:)
 
Topp