Verkligen, ser inte riktigt storheten i Exp1?
Well, den är för hårda snubbar som klättrar i berg n stuff.
Denna klocka som MK postade kan ju vara för hårda snubbar som gör bizznizz i stället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen, ser inte riktigt storheten i Exp1?
Well, den är för hårda snubbar som klättrar i berg n stuff.
Denna klocka som MK postade kan ju vara för hårda snubbar som gör bizznizz i stället
Visst är det så, men jag anser att Exp1 blir lite tråkigt. Lever den enkom på sin historia eller har den något jag inte upptäckt än?
Testa den så får du se om du blir kär... vissa klockor måste upplevas live. På bild kan den se trist ut ibland. En gammal kollega hade en sån, såg trevlig ut på hans arm
Finns inga snikversioner hos Rolex hörrö...
Date finns. 34 mm vs 36 sedan "forntiden". Samma urverk. Lite enklare tavlor. Också sedan forntiden. Allra minst sedan kaliber 15xx introducerades.Snygga. Och visst finns det "Date" också fortfarande, vilket inte är någon skillnad mot Datejust längre (förut hade datejust quikset medans date var non)?
Japp. Större. Om jag minns rätt, så är glasringens diameter nu verkligen 36 mm. På de äldre referenserna är glasringens diameter 34,5 på DJ och 35 på Explorer, även om boetten är 36 mm som mest. Tavlan är dock i samma storlek, men tack vare (eller på grund av) de bredare bandhornen och ringens diameter samt något rundade form, så är de nyare större.En fråga. Bär man dessa större än 4&5-siffriga DJ´s? Caset ser lite fetare ut?
Word!Till de som är "oroliga" att 36mm blir för litet på armen så är det en vansesak primärt
En 36mm på länk passar nog de flesta (givet att de inte har jättearmar), och ser i de flesta fall smakfullare än att när sparrisar sportar feta dykarur som är för stora för dem
Vet dock inte riktig hur jag ställer mig till likheten till explorern, blir väl något av en snikversion. Vad har ni för tankar där?
Idag medans tjejen var och kollade in Zara Home så drog jag och Nisse förbi Nymans, var sugen att testa några Rolex Oyster Perpetual men dom hade inga inne just nu??????
Var och kikade/klämde på OP idag. Fy fasen vad grym den är. Nästan så att jag blev sugen.
Skulle jag köpa en sproinkans Rolle skulle en blå OP ligga grymt högt på listan.
Klart att 'snikräddslan' infinner sig men kolla/kläm på den innan ni väljer att avstå. Jag tycker den var asgrym, dessutom lär den väl vara en av de ovanligaste Rolexarna man stöter på.
Vilka tavlor kollade du in? inga bilder?
Eller är det rosa feminint? Jag kan inte bestämma mig.....
![]()
Var inne på Bergströms idag, och var oerhört nära på att knipa, kanske imorgon....
"My body is telling me me yes, but my minds is telling me NO."
Fick du bra rabatt?
Inte tillräckligt för då hade den varit med mig hemma nu, men det gnager lite i mitt huvud fortfarande... Vad anses vara bra rabatt? Listpriset är väll cirkus 40 900kr