• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Oyster Precision 6426 - Fullset

Alexander

Panerai
2-Faktor
Pris
35
Returpolicy
Ja om ej äkta vara
Bilder Skickat
  1. Ja
Gör ett försök här då Blocket i vanlig ordning stjäl för mycket energi.

Till salu är en superfin Rolex OP, troligtvis tillverkad 1976 och uttagen i februari 1980 på ASU på biblioteksgatan i stockholm, numera Nymans ur.

Klockan är i otroligt bra skick och har aldrig tidigare polerats har troligtvis inte polerats så boetten är väldigt jämn och fin. Plexiglaset är i gott skick utan några repor. Kronan är skarp med tydlig Rolexlogga som vittnar om klockans orginalskick. Likaså gäller kronan på spännet.

Urtavlan som sitter i är av den ovanligare typen "linen dial" som vid första anblick uppfattas som en enkel silvertavla men i vissa ljus och vinklar har den ett helt annat djup (se bilden när klockan sitter på handleden).

Klockan mäter 34mm exklusive krona.

I klockan sitter det manuella urverket Rolex caliber 1210 som håller tiden väl och är mjukt i uppdraget. I dag är länken anpassad för mindre handleder men samtliga länkbitar medföljer klockan så bäraren ges möjlighet att justera länken efter eget behov.

Jag satte initialt priset till 35k vilket känns rimligt med tanke på skick, tavla och tillbehör. Prutar dock ner mig till 32k för KS-medlemmar.

Jag och klockan finns i Stockholm city. Föredrar F2F men är öppen för att skicka efter erhållen betalning. Har tyvärr inte möjlighet att ta några byten denna gång då jag har annat i kikaren.
5DD06D42-17B6-4DB0-A357-59A3D136C3D5.jpeg
BDBF8A0D-956D-4C24-AE3D-C5B03FEC706C.jpeg
F4370722-26E6-474B-8C20-C4B1C151D54C.jpeg
CF78E026-8C2D-442A-B37D-9CAAB6143D55.jpeg
37084D3F-AE16-4704-90E6-9BFF511F1135.jpeg
9159E6B1-44EA-4495-817F-5671B763F516.jpeg
 
Topp