Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förmodligen en 17000 med slät ring. Kanske vit eller silver tavla. Eller svart. Eller blåAbsolut! Vilken OQ är det du är sugen på?
Var nära att slå till på en sån som såldes för drygt $5,000 för några år sedan. Ångrar mig liteDen ultimata OysterQuartzen är denna. Har klämt på en och den är så sjukt nice. "Hej, jag skulle vilja byta batteri på min Rolex Day-Date!"
![]()
Var nära att slå till på en sån där för drygt $5,000 för några år sedan. Rätt cool![]()
Porr på länk...Den ultimata OysterQuartzen är denna. Har klämt på en och den är så sjukt nice. "Hej, jag skulle vilja byta batteri på min Rolex Day-Date!"
![]()
Förmodligen en 17000 med slät ring. Kanske vit eller silver tavla. Eller svart. Eller blå
Klämde på en blå 17000 på kaplans-auktionen, den är ju kralligare i botten och länken på ett gottigt sätt
Trevlig! Släng gärna upp fler bilder, gärna vristskott eftersom den oftast ser bäst ut på armen (ser lagom kantig ut då)
Med risk att bli tjatig, men här kommer iallafall bilder på mina oysterquartz.
Ref 17000 p-serie (2000) stål
Ref 17014 a-serie (1999) stål/vitguld
Ref 17013 p-serie (2000) stål/gulguld med slate jubilee serti dial
Ref 19019 p-serie (2001) vitguld med blue arab jubilee dial
![]()
OQ-kungen - schysst samling du har skapat dig!Med risk att bli tjatig, men här kommer iallafall bilder på mina Oysterquartz
Bara en i gulguld som fattas, men det blir inte än på ett tag, finns många andra modeller som lockar också.OQ-kungen - schysst samling du har skapat dig!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser mkt bra ut!Bästa Rollen! Minimalt med stretch...![]()
Ser mkt bra ut!
Hur ligger servicekostnaderna och intervallerna på dessa godbitar? Det är ju trots allt en hel del mekanik i dem
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror att jag har hittat din klocka
![]()
Concrete Watch med boett i..... Just det, cement!![]()
Klart att du skaHrm... ska jag flippa min DJ för en OQ... knepig fråga detta...
Bara en i gulguld som fattas, men det blir inte än på ett tag, finns många andra modeller som lockar också.
Ha ha, ett rent objektivt svar då va?Klart att du ska![]()
En 19028 pyramid skulle sitta fint. Mina krav är fullset och NOS eller opolerat mintskick och då blir det lite svårare.En 19028 då, eller?
Svårt att bestämma vilket tavla som är snyggast på 17000:
(bild lånad från mkmotorsport.com)
![]()
(bilder lånade från www.watchestobuy.com)
![]()
![]()
En 19028 pyramid skulle sitta fint. Mina krav är fullset och NOS eller opolerat mintskick och då blir det lite svårare.
Jag har dock en 19038 (samma som 19028 fast med briller på tavla och glasring) på gång som är oanvänd och fullset,
men priset är för högt IMHO. Sen kan man ju diskutera om det är vettigt att köpa en 5:e OQ när det finns så många
andra fina modeller.
MVH Nicklas.S
Svårt att bestämma vilket tavla som är snyggast på 17000:
(bild lånad från mkmotorsport.com)
![]()
(bilder lånade från www.watchestobuy.com)
![]()
![]()