• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Pepsi

Dingdong

Omega
Hej! Jag behöver hjälp. Jag allt mer blivit intresserad utav vintageklockor eftersom de har en viss charm och platina?(Om det heter så). Jag gillar verkligen Rolex pepsi med jubileumslänk och med den där ljusblå och ljusröda/rosa bezeln.
Nu till frågan: Vad heter den typ av klocka/ref/årtal

Rolex-GMT-Master-1675-Big-Dial-624x416.jpg

Ungefär som på bild.
Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hej! Jag behöver hjälp. Jag allt mer blivit intresserad utav vintageklockor eftersom de har en viss charm och platina?(Om det heter så). Jag gillar verkligen Rolex pepsi med jubileumslänk och med den där ljusblå och ljusröda/rosa bezeln.
Nu till frågan: Vad heter den typ av klocka/ref/årtal
Vintage är jävligt lurigt! Läs på ordentligt och det kommer ta tid att hitta rätt objekt. Lycka till med jakten :)
Köp av en känd säljare med gott rykte
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja det där är en grym klocka! Modellen du söker är 1675 eller en tidig 16750 med målade index.
 

Dingdong

Omega
Ja det där är en grym klocka! Modellen du söker är 1675 eller en tidig 16750 med målade index.
Tack så mycket exakt vad jag var ute efter!

Det är en fin klocka, läs på ordentligt och gör grundlig due diligence på dina objekt. Vi kanske borde flika in att det är en marginell skillnad på patina och platina.
Absolut ska jag göra det. Jag förstod mitt misstag efter det inte gick att ändra men bra upplysning ;) Tack för svar!
 
  • Like
Reactions: ZQT

poormans

Rolex
Enklast är nog att om du hittar något objekt du gillar 1675 eller 16750 så lägg upp det här med någon länk eller bra bilder så får du hjälp om den är ok eller inte
 

Dingdong

Omega
image.jpg

Bjuder på en tidig 16750 utan vitguldindex

Sen 1675 på jubileelänk

image.jpeg

@Dingdong: Här får du ännu en pinfärsk referensbild på en 1675:a. Minns inte årtal på denna... Köpte den av @paradis för några år sedan. Han kanske kommer ihåg... :cool:

image.jpeg


Underbara, mångsidiga klockor.
Lycka till i din jakt!

Å föresten; Jubilee-länk är det ända rätta på dessa skönheter! :cool:

Jag inte bara funderar på att införskaffa en nu jag måste snarast köpa en. Tack för bilder, riktigt riktigt fina klockor och JA jag är avundsjuk. 1675 är det som gäller och som @Rock_N_Ron nämner är det jubilelänken som gäller ;)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin den där!:) Är själv på jakt efter precis en sådan.. Vad skulle du säga att en 16750 matt i det skicket ligger på ungefär?
Om du skulle bli sugen på att att sälja så är jag intresserad! ;)
Kul att du gillar den. Tror det är svårt att hitta en tidig 16750 med matt tavla i bra skick under 55'. Nu är inte min till salu men man vet aldrig ;)
 
Topp