• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sea dweller

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gör upp om att träffas hos en AD eller kaplans för ett äkthetsintyg. Är den äkta pröjsar du, är den falsk pröjsar han. Vill han inte så har du svaret där.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Låter för bra för att va sant....Hur går det nu...? Köp!
Värsta som kan hända att du lär dig en läxa. Verkar behöva det.:hilarious:

Du kanske har någon form av pris på denna superdeal som är så svår att neka och plingar alla varningsklockor?
 

Oniel

Panerai
Detta är ganska många sedan när lillasyster tog studenten men då var det en kille som
Blev rånmördad över en ck klocka så...
 

Antonkca

Breitling
Tror inte jag riskerar att bli rånad då min vän som ska va med, är barndomspolare med honom. Så chansen att jag skulle bli rånad är ytterst liten. Enda jag riskerar är att köpa en falsk klocka eller stöldgods. Jag har tänkt att göra såhär; kolla på klockan sen utgå därifrån. Ville höra folks synvinklar, om någon varit i en liknande situation. Tacksam för allas svar och jag ska ha er alla i åtanke.
 

JohnDoe

Rolex
Om den nu skulle vara äkta så är det säkert stulen. Kanske från någon här på forumet. Är det en schysst klocka så får han rätt bra betalt på pantbanken och har ingen anledning att "kasta iväg" den. Är den stulen så gör du dig skyldig till häleri och kommer att bli av med klockan om du lämnar in den på service etc.
 

Antonkca

Breitling
Om den nu skulle vara äkta så är det säkert stulen. Kanske från någon här på forumet. Är det en schysst klocka så får han rätt bra betalt på pantbanken och har ingen anledning att "kasta iväg" den. Är den stulen så gör du dig skyldig till häleri och kommer att bli av med klockan om du lämnar in den på service etc.

Så klockan finns i någon sorts register? Så om man lämnar in en stulen klockan på service så kan dem se på något sätt se att den är stulen?
 

Bas

Patek
Det ska bli intressant och höra hur detta går :)

Sälja snabbt gör man på närmaste pantbank och får hyfsat betalt om allt är grönt med klockan som tidigare inlägg påpekar!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Glöm denna deal...
Bara misstanken om att allt kanske inte står rätt till räcker för att stå över. Vill du ha en Sea-Dweller så leta upp en som du vet är laglig och äkta och betala vad den bör kosta.
Lycka till.
 

Reverso

Panerai
Stilla våran nyfikenhet och ge oss info angående pris osv.


Köp klockan av en pålitlig klocksnackare med goda referenser istället! :)
 
  • Like
Reactions: Bas

Reverso

Panerai

Antonkca

Breitling
Alltså jag vill ha en lite mindre klocka, just nu bör jag en omega seamaster Aqua terra. Passar min handled perfekt. En sea dweller är liksom 43mm vilket skulle se ganska töntigt ut på mina smala handleder. Därför är jag mer sugen på en lite äldre variant av en Explorer eller en lite äldre submariner i bra skick.
 

Antonkca

Breitling
Jag har ingen speciell i åtanke men de dyker upp ganska frekvent.

Här är några exempel. Vet inte vad du är ute efter då du inte sagt det förutom att det ska vara en full set Sea dweller?

https://klocksnack.se/threads/rolex-deep-sea-sea-dweller-116660.80226/

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-16600-06.74302/

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-red-126600-new-2017.80246/


Enda anledning till att jag skulle köpa en sea dweller var att jag fick erbjudand
Alltså jag vill ha en lite mindre klocka, just nu bör jag en omega seamaster Aqua terra. Passar min handled perfekt. En sea dweller är liksom 43mm vilket skulle se ganska töntigt ut på mina smala handleder. Därför är jag mer sugen på en lite äldre variant av en Explorer eller en lite äldre submariner i bra skick.

Bär**
 

Reverso

Panerai
För övrigt, lite off topic, om du är sugen på något liknande en Sea Dweller i 10K klassen så ta en titt på TAG Heuer Aquaracer.
 

Oniel

Panerai
Om personen som säljer klockan behöver pengar så borde den kunna säljas på en pantbank för minst 40k. Stulen eller fake.
 

EWEA

Cartier
Är väl ganska uppenbart stöldgods? Vem säljer en klocka värd 50-60 tusen för 10? Är man i desperat behov av pengar kan man ju sälja till pantbank eller gråhandlare och få bra mycket mer
 
Topp