Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nånstans måste ju situationen i Hong Kong ifjol och C19 i Kina/Asien frigöra en eller två klockor. Konstigt vore väl annars.En bekant ställde sig på kö hos AD för 3 veckor sedan för att få köpa en Submariner. Igår hörde de av sig och meddelade att en fanns att köpa. 3 veckor! OMG!
Korspostar lite om det är okej.En bekant ställde sig på kö hos AD för 3 veckor sedan för att få köpa en Submariner. Igår hörde de av sig och meddelade att en fanns att köpa. 3 veckor! OMG!
Nej, det tror jag inte. Refererade till en annan tråd där det diskuterades om priserna var på väg neråt. Ett annat moment på det temat är också att den svenska kronan ju försvagas ytterligare. Hursomhelst hoppas jag att personalen håller sig friska och raska och kan återuppta produktionen om kort tid.Påverkar inte utbudet av begagnade på kort sikt.
Det låter som ett drömscenario och är inte mig emot, men jag skulle dock argumentera att klockor (såsom guld och fastighet) kanske är en bättre investering och mindre känslig för marknadsoro än aktier...Korspostar lite om det är okej.
Många ADs har tidigare hållit på heta modeller. Man har sålt dessa till mellanhänder eller gråhandlare i paket med mindre åtråvärda klockor. Då har man blivit av med volym samtidigt som man inte behövt rabattera i någon större utsträckning. Heta klockor är värda över list och mindre heta under. AD har mao fått betalt och sålt oavsett om det varit hajpat eller ej.
När marknaden nu stagnerar och priserna faller på andrahandsmarknaden så minskar också efterfrågan från gråhandlarna. De vill dels sälja nuvarande inventory men de vill också ogärna ta in hajpklockor för över list (dvs bundlade med mindre heta klockor). När AD helt plötsligt inte kan bli av med många klockor snabbt och enkelt så blir de tvungna att börja bearbeta vanliga dödliga personer på väntelistan.
Med lite mer tid så kommer också daytonor, pepsis och hulkar att erbjudas i butik för listpris. AD kommer att få kämpa när marknaden faller och folk prioriterar annat än lyxklockor. Antingen för att köpa toapapper eller för att köp in sig på tex börsen rabatterat.
Känn lugnet.![]()
De har ju dock inte fallit som en sten senaste veckorna. Därför börsen ev blir prisvärd inom kort. Beroende på vad man tror.Det låter som ett drömscenario och är inte mig emot, men jag skulle dock argumentera att klockor (såsom guld och fastighet) kanske är en bättre investering och mindre känslig för marknadsoro än aktier...![]()
Jo, jag förstår. Och lite sugen på att veta om det gäller bara en AD eller generellt blir man ju heheJag försökte bara förklara varför telefonen helt plötsligt ringer från AD. Det handlar inte om tur och tillfälligheter.
Det gäller nog de flesta. Sedan finns det kanske undantag som inte gör det men det finns folk som inte gör annat än att kuska runt mellan ADs och deala paket. Inte som att gråhandlare lever på att slutkunder ska sälja sina nya inplastade sportrollar till dem. De får tag på klockorna på annat sätt.Jo, jag förstår. Och lite sugen på att veta om det gäller bara en AD eller generellt blir man ju hehe
Jag skulle se det som en förolämpning om bergströms nu efter 2år sedan jag signade upp på Sub. ringde upp och sa att jag hade en Klocka att hämta. Nån ryggrad måste man ju ha.Korspostar lite om det är okej.
Många ADs har tidigare hållit på heta modeller. Man har sålt dessa till mellanhänder eller gråhandlare i paket med mindre åtråvärda klockor. Då har man blivit av med volym samtidigt som man inte behövt rabattera i någon större utsträckning. Heta klockor är värda över list och mindre heta under. AD har mao fått betalt och sålt oavsett om det varit hajpat eller ej.
När marknaden nu stagnerar och priserna faller på andrahandsmarknaden så minskar också efterfrågan från gråhandlarna. De vill dels sälja nuvarande inventory men de vill också ogärna ta in hajpklockor för över list (dvs bundlade med mindre heta klockor). När AD helt plötsligt inte kan bli av med många klockor snabbt och enkelt så blir de tvungna att börja bearbeta vanliga dödliga personer på väntelistan.
Med lite mer tid så kommer också daytonor, pepsis och hulkar att erbjudas i butik för listpris. AD kommer att få kämpa när marknaden faller och folk prioriterar annat än lyxklockor. Antingen för att köpa toapapper eller för att köp in sig på tex börsen rabatterat.
Känn lugnet.![]()
De har ju dock inte fallit som en sten senaste veckorna. Därför börsen ev blir prisvärd inom kort. Beroende på vad man tror.
Hade klockor och fastigheter droppat liknande så hade vissa kanske övervägt det. Jag känner dock fortfarande inte en människa med mycket pengar som ser massproducerade, nya klockor som investeringsobjekt.
Jag försökte bara förklara varför telefonen helt plötsligt ringer från AD. Det handlar inte om tur och tillfälligheter.[/QUOTE="Per"
Be dom fara och flyga.Jag skulle se det som en förolämpning om bergströms nu efter 2år sedan jag signade upp på Sub. ringde upp och sa att jag hade en Klocka att hämta. Nån ryggrad måste man ju ha.
Hehe, jo det tror jag på. Åt andra sidan har jag också hört om slutkunder som blir uppringda av sin AD när de försöker sälja sin ”nyligen uttagen från AD” Sub eller DaytonaDet gäller nog de flesta. Sedan finns det kanske undantag som inte gör det men det finns folk som inte gör annat än att kuska runt mellan ADs och deala paket. Inte som att gråhandlare lever på att slutkunder ska sälja sina nya inplastade sportrollar till dem. De får tag på klockorna på annat sätt.
Du skulle bli förvånad om du såg hur det ser ut på ställen där nya klockor säljs på wholesale.![]()
Well.. Det är ju bad for business. ADn hade ju lika gärna kunnat sälja den till samarbetspartners tillsammans med ett gång tvåtondatejusts istället.Hehe, jo det tror jag på. Åt andra sidan har jag också hört om slutkunder som blir uppringda av sin AD när de försöker sälja sin ”nyligen uttagen från AD” Sub eller Daytona
Det har ju ännu inte hänt men......Be dom fara och flyga.