• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex stoppar produktionen.

Listpriser kanske inte gar ner....Men om AD's butik gapar tom och kunderna uteblir sa tar kassan slut aven for en tidigare sa stoddig Rolexhandlare.
Da far han kanske skicka ivag sina klockor till en Grais som fortfarande ar villiga att oppna planboken,och det blir garanterat inte till nagot listpris.

Mer intressant ar val att folja vad de som sitter pa alla intressanta modeller gor de narmaste manaderna. De ha ju ocksa hyra att betala,mat att kopa och elrakning...Ett kassaskap med iskalla klockor betalar ingenting av detta...
Frågan var väl vem som köper nytt idag? Fullt möjligt att begade saker kostar mindre än nya. Det brukar vara vanligast.

Frågan var väl vem som köper nytt idag? Fullt möjligt att begade saker kostar mindre än nya. Det brukar vara vanligast.
Givetvis ska det vara sa,men som du vet har det varit uppochner i bla Rolexvalden.
Vi som sitter likvida och/eller inte bryr oss om borsens svangningar (-10.2% hittills idag) kommer gora klipp frammover nar den som vill ata maste salja. Och en Rolexklocka i stal ar mindre vard for de allra flesta an en limpa brod nar magen knorrar....

Spannande tider vi lever i just nu

Givetvis ska det vara sa,men som du vet har det varit uppochner i bla Rolexvalden.
Vi som sitter likvida och/eller inte bryr oss om borsens svangningar (-10.2% hittills idag) kommer gora klipp frammover nar den som vill ata maste salja. Och en Rolexklocka i stal ar mindre vard for de allra flesta an en limpa brod nar magen knorrar....

Och vem har sagt emot?

Visst kommer man kunna göra klipp. Frågan är bara när.

Visst kommer man kunna göra klipp. Frågan är bara när.

Inom 2-3manader om nedstangningen av varlden haller i sig ar min gissning. Lat borsen ga ner ytterligare 30-40% och nagra storforetag till i Sverige stoppa produktion/varsla personal sa ska du se att det blir aka av vad galler lyxvaror

• Like
Reactions: PJZ
Inom 2-3manader om nedstangningen av varlden haller i sig ar min gissning. Lat borsen ga ner ytterligare 30-40% och nagra storforetag till i Sverige stoppa produktion/varsla personal sa ska du se att det blir aka av vad galler lyxvaror
Huhh, ja, om inte redan så är det vid det laget riktigt illa! Då är vi nere på botten och de flesta bara kör fejk...:(
20200318_195304.jpg

Lika enkelt som jag undviker subforum för tex Seiko och Panerai kan folk undvika trådar som dessa. Dessutom utan att gå in i tråden eller forumdelen för att meddela det.
Men just denna trådstart hade kanske rymts inom ramen för den "Officiella Rolextråden"! Men den tråden kanske har slutat att fungera?

Men just denna trådstart hade kanske rymts inom ramen för den "Officiella Rolextråden"! Men den tråden kanske har slutat att fungera?
Det är ett forum som används av människor. Då får man nog leva med att det ibland hamnar i fel tråd eller forumdel. Personligen så kan jag tycka att det var en intressant trådstart som lätt kunnat missats i en generell tråd om ett märke. Men jag har full respekt för att du och andra tycker annorlunda. Jag förstår bara inte varför folk som tydligen är ointresserade prompt måste posta för att säga att de är det.

Kommer inte påverka priserna nämnvärt, möjligen att handlare använder detta till deras fördel men faktum är att leveranserna lär fortgå i vanlig ordning, det är ju inte så att butikerna får tiotal 116500 i månaden direkt.

Yes! Ännu en tråd om Rolex. Som vi längtat.
Japp och äntligen några som tror att priserna på Rolex trotsar allt annat (jag menar allt...) i lågkonjunktur. Men visst med tillräckligt antal Rolex och några tusen rullar toa P så klarar man sig ju länge utan mat och med missade amorteringar. :D

:)

Ja hörde från AD igår att det tydligen är dåligt med leveranser. Men det berodde på inställda flyg, inte på stoppad produktion.
Undrar lite hur deras lagerhållning ser ut. Kan de fortsätta att skicka klockor i vanlig takt tyder det på att det aldrig varit brist på klockorna utan att Rolex själva stryper tillgången. Vi får se :)

Undrar lite hur deras lagerhållning ser ut. Kan de fortsätta att skicka klockor i vanlig takt tyder det på att det aldrig varit brist på klockorna utan att Rolex själva stryper tillgången. Vi får se :)
Tror det är svårt att märka av tio dagars stängning om det nu är så det slutar.

Tillbaka
Topp