- Pris
- 68000
- Returpolicy
- Enligt ök
Det blir en catch and release på denna Submariner som jag köpte för ett par veckor sedan här på KS av en guldmedlem med bra referenser. Endast buren ett par gånger sedan dess, så jag länkar till föregående ägares annons för bra beskrivning och detaljerade bilder (givetvis med hans godkännande).
Säljes/Bytes Avslutad Thread 'Rolex Submariner 16610 (1993)'
Till salu eller byte är en mycket trevlig Rolex Submariner 16610 från 1993 (S-serie). Klockan säljs som ”Watch Only”.
Tavla & insert:
Klockan har kvar sin helt korrekta originaltavla med Tritium-lysmassa (T<25) som har börjat få en klädsam, svag patina och matchande visare. Insertet har åldrats fint och skiftar mot en grå-lila ton i rätt ljus.
Boett & länk:
Boetten är skarp och fin i formen men bär spår av användning. Det finns en tydligare ding vid klockan 9 samt en mindre ding och repa vid klockan 7-8. I övrigt normala repor (se bilder för en ärlig bedömning). Kommer...
Tavla & insert:
Klockan har kvar sin helt korrekta originaltavla med Tritium-lysmassa (T<25) som har börjat få en klädsam, svag patina och matchande visare. Insertet har åldrats fint och skiftar mot en grå-lila ton i rätt ljus.
Boett & länk:
Boetten är skarp och fin i formen men bär spår av användning. Det finns en tydligare ding vid klockan 9 samt en mindre ding och repa vid klockan 7-8. I övrigt normala repor (se bilder för en ärlig bedömning). Kommer...
- Choppe
- Svar: 0
- Forum: Handla - Säljes, Bytes, Köpes
Säljer bara för att jag insett att jag inte kommer våga använda den till vardags (har alltså inte upptäckt något fel på klockan eller så).
Jag sätter ut klockan till samma pris som jag betalade och kommer inte att prisbumpa den. Kan även tänka mig ett delbyte mot en klocka med bytesvärde 15-30k. Värderingen av din klocka bör matcha värderingen av min Submariner, det vill säga en bit under ”marknadspris”.
Jag förbehåller mig rätten att välja vem som får köpa klockan (goda referenser och långt medlemskap är ett plus). Kan skickas med PostNord värde, på köparens risk och bekostnad, samt förskottsbetalning via swish eller banköverföring. Annars f2f på bevakad plats i Stockholmsområdet.