• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Rolex Submariner 168000

EmilE

Basic
Pris
95000
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
Dags för "triple zeron" att få nytt hem. Riktigt snygg klocka och svårt att få verkliga looken av tavlan på bild.
Köpt på forumet för många år sedan och har sedan dess inte används särskilt mycket men hamnade i backen för 2,5 år sedan och glaset sprack så var då inne hos Nymans på en helservice.

Övergångsmodell mellan 16800 och 16610. Denna referens tillverkades endast under 9 månader mellan 1987 och 1988, vilket gör den ganska ovanlig.
Senaste gången vad jag kunde söka mig till på forumet var 2020 senast en var till salu.

Jag har inte mätt upp tidshållningen men tickar på fint och har inte varit något avvikande när jag har använt den sen servicen.

Diameter: 40mm
Serienummer: 9.639.XXX
Årsmodell: Ca 1987
Urverk: Cal 3035
Glas: Safir
Tavla: Tidigare glossy/blank som blivit matt. Patina på indexen (tritium). I starkt ljus (i rätt vinkel) kan man även se att tavlan ”utvecklat” sig till spider dial. Tavlan har några små nagg i kanterna.
Visare: Visarna är bytta till nya från servicen men gamla följer med som också är något ljusare än index på tavlan men de lyser inte heller vid ”laddning”
Insert: Lumepluppen utbytt mot nyare i samband med service.
Länk: 93150 med 593 ändfästen (”länkkod” L2, vilket tyder på originallänk från 1987)

Tillbehör: Rolex box, servicekort

IMG_3067.jpg

IMG_3068.jpg

IMG_3070.jpg

IMG_3069.jpg

IMG_3066.jpg

IMG_3065.jpg

IMG_3106.jpg

IMG_3105.jpg

Tänkte mig 95.000kr för den, tycker det känns sjukt svårt att värdera den så bara att hojta ifall jag skulle vara helt off med prissättningen.
Enda bytet som skulle vara intressant skulle vara en fullset 5-siffrig pepsi med pengar upp från min sida.
Finns för f2f i Stockholm om du har goda referenser annars frakt.

Tillbaka
Topp