• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Submariner 5513 Maxi Dial(Prissänkt!)

Carlton

Cartier
Hej,

Fick nyligen denna Rolex Submariner 5513 maxi dial MK 4 i bytesaffär men har bestämt mig för att släppa den vidare.

De tydliga instansningarna mellan luggarna läser 6.7 mil serienummer vilket daterar den till ca -81. Utvändigt är klockan i ett fint skick men har såklart bruksspår; som sig bör på en klocka med ca 35 år på nacken. Boetten är tjock och har synliga original fasningar. Tavlan är i ett gott skick men har en liten missfärgning nedanför centrum som syns i vissa vinklar, se bilder. Minut och timvisare har antagligen bytts ut under årens gång men matchar tavlans gräddiga index bra, död lysmassa. Utöver det riktigt fina original fatfont insertet följer även ett läckert blekt serviceinsert med.

Klockan är trycktestad till 200m med godkänt resultat och har en amplitud om 300+ enligt information från tidigare ägare, inget kvitto på detta. Vidare sägs klockan vara servad 2014-05 vilket styrks av ett kassakvitto om 8500kr, ingen servicedokumentation utöver det. Känns bra i uppdraget och håller tiden bra med god gångreserv, kan mätas upp mer exakt om så önskas.

Jag finns i Luleå men möjlighet till f2f i huvudstaden finns, annars skickar jag den med värdepaket. Referenser finns.

Retur enligt överenskommelse.

Pris: 55kkr (tidigare 59kkr) head only eller enligt överenskommelse med 93150 länk. Kan tänka mig byte, främst intresserad av Rolex.


Screen Shot 2015-11-12 at 7.04.11 PM.png
Screen Shot 2015-11-12 at 7.04.39 PM.png
Screen Shot 2015-11-12 at 7.05.08 PM.png
Screen Shot 2015-11-12 at 7.06.34 PM.png
Screen Shot 2015-11-26 at 7.22.50 PM.png
Screen Shot 2015-11-26 at 7.23.06 PM.png
 
Senast ändrad:
Topp