Tänkte dela med mig lite…
Var uppe i Stockholm på ett jobbärende. Traska då in på Nymans för att ta en titt på vad som fanns. Jag har under de senaste åren haft ögonen på en 126711CHNR Rootbeer. Den som många andra Rolex klockor har varit väldigt svårt att ens komma in på ”lista” på. Jag har dock nämnt mitt fulla, seriösa intresse på Bergströms i Malmö och Göteborg för bara två veckor sedan när jag varit på besök där. Har då fortsatt fått svar att den är svår och man nog får se 1 år framåt…
I alla fall tillbaka till Nymans i Stockholm. Den fanns inte ute i butik men dom plockar fram en till mig, låter mig känna, klämma och testa. Tar mitt leg och vill se hur min profil ser ut. Dom frågar om jag har köphistorik på Nymans sedan tidigare, vilket jag inte har. (Bar en Sub vid tillfället och har en datejust sedan tidigare köpta på Bergströms i Malmö)
Frågar vidare om jag brukar besöka butiken etc. Efter en stund säger säljaren, vill du ha den idag är den din.
Överraskad, förvånad och glad så slår jag givetvis till.
Undrar vad ni andra har för känsla, börjar det ”öppna” upp sig lite som förr igen? Min tanke var ju att någon kanske haft lista på denna under ett tag och nu när dom kontaktat personen så har denna tackat nej? Jag vet inte om det bara var tur eller vad. Dom hade i alla fall inte klockan ute i butik.
Jag är glad