• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Rolex är som alla vet ett statusmärke - inte ett entusiastmärke.

Trots detta är Rolex det överlägset(!) mest populära märket på ett entusiastforum, vilket säger allt om vilken suverän affärsidé det är.

Alla vill ha status. Kosta vad det kosta vill.

Gnissel uppstår bara i gränslandet där de som vill ha status inte riktigt pallar med premium och prisökningar längre. De som aldrig haft råd/intresse eller har medel i överflöd bryr sig knappast nämnvärt vare sig nu eller i framtiden.
Bra sagt.

Vill man vara relak så ingår ju gnisslarna inte i den tilltänka kundkretsen från Rolex.

Bra sagt.

Vill man vara relak så ingår ju gnisslarna inte i den tilltänka kundkretsen från Rolex.
Flippare och gråhandlare ingår nog inte heller i Rolex tilltänkta krets. För min del handlar de inte om varken värde eller ökningar, eller ens om status. jag har råd att köpa hos gråis också men vill som sagt hellre hålla mig till min ad.

Flippare och gråhandlare ingår nog inte heller i Rolex tilltänkta krets. För min del handlar de inte om varken värde eller ökningar, eller ens om status. jag har råd att köpa hos gråis också men vill som sagt hellre hålla mig till min ad.
Då är du troligtvis deras kundkrets efter en ev prisökning på 20-30% också... för frågan var om vad som händer med den (kundkretsen) och deras attraktionskraft om listpriser justeras kraftigt uppåt, inget annat.

Flippare och gråhandlare kanske inte är de tilltänkta kudnerna men ingår helt klart i deras ekosystem. De kommer dock betalar så länge det finns en efterfrågan och hälsosam marginal att tjäna, de kommer fortsatt att göra så oavsett listpriser.

Där lär ju din kompis inte kunna köpa ens en stösslad damrolex längre,och inte har han varit där sedan årsskiftet heller.

Rob blev av med Rolex 1/2/2025 om inte minnet sviker

Där ser man! Ser fram emot hans förklaring vid nästa öl. haha
Hittepålistor är ju alltid kul. De kanske tar upp intresseanmälningar utifall de mot all förmodan får tillbaka sin AD-status runt år 2035 eller så. Fniss.

V.g. tullar Schweiz/USA skulle jag inte hålla andan. Schweiz har läkemedelsbolag som Novartis och Roche som retat upp Trump. De tjänar oerhörda pengar på den fria/försäkringsbaserade läkemedelsmarknaden där borta. Schweiz har agerat nonchalant också. Om man bott i USA så förstår man ilskan. Det är ett systemproblem, men enkelt att skylla på enskilda läkemedelsbolag.

I onsdags förra veckan fick jag mail från Bergströms att jag stod på intresselistan för en 126610LN & att om jag fortfarande var intresserad så fanns det en I butiken för mig. Sagt & gjort så hämtade jag ut den i torsdags denna vecka. Var in första gången och provade under december 2023. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)
1000007059.jpg

I onsdags förra veckan fick jag mail från Bergströms att jag stod på intresselistan för en 126610LN & att om jag fortfarande var intresserad så fanns det en I butiken för mig. Sagt & gjort så hämtade jag ut den i torsdags denna vecka. Var in första gången och provade under december 2023. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)
1000007059.jpg
Grattis!

Tjena!

Tänkte köpa en Batgirl de kommande månaderna och har kikat lite på priserna på blocket. Verkar ligga mellan 170-190, såklart varierar det på skick och ålder etc men man märker att de som är ute för 180+ har svårt att säljas. Vad är ett rimligt pris för en batgirl? Bra skick men kan vara några år gammal

Tjena!

Tänkte köpa en Batgirl de kommande månaderna och har kikat lite på priserna på blocket. Verkar ligga mellan 170-190, såklart varierar det på skick och ålder etc men man märker att de som är ute för 180+ har svårt att säljas. Vad är ett rimligt pris för en batgirl? Bra skick men kan vara några år gammal
Blocket är nog det sämsta stället att kolla klockor. Men runt 140-160k får du nog ge för en 126710BLNR.

Tjena!

Alternativt hugger du denna om du vill göra det enkelt för dig. Såklart mycket dyrare än om du köper via privatperson men köper dig loss från ev huvudbry

Tjena!

Här har du en bra från 2021 fullset som säljs av Tysk handlare: https://chrono24.app/rolex/rolex-gmt-master-ii--id42322199.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Alternativt hugger du denna om du vill göra det enkelt för dig. Såklart mycket dyrare än om du köper via privatperson men köper dig loss från ev huvudbry

Samt,icke att förglömma,om köparen spelar sina kort rätt kan ett CPO-köp vara dörröppnaren till något nytt för listpris.

Förutsatt att intresse för ytterligare klockor finns givetvis.

Tillbaka
Topp