Vivi
Basic
Sorry för sent svar... rob engström. Han köpte en två ton DJ för 3 år sedan.Aha ok, ganska exakt ett år sedan å hade den på mig idag då jag var där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sorry för sent svar... rob engström. Han köpte en två ton DJ för 3 år sedan.Aha ok, ganska exakt ett år sedan å hade den på mig idag då jag var där.
Bra sagt.Rolex är som alla vet ett statusmärke - inte ett entusiastmärke.
Trots detta är Rolex det överlägset(!) mest populära märket på ett entusiastforum, vilket säger allt om vilken suverän affärsidé det är.
Alla vill ha status. Kosta vad det kosta vill.
Gnissel uppstår bara i gränslandet där de som vill ha status inte riktigt pallar med premium och prisökningar längre. De som aldrig haft råd/intresse eller har medel i överflöd bryr sig knappast nämnvärt vare sig nu eller i framtiden.
Flippare och gråhandlare ingår nog inte heller i Rolex tilltänkta krets. För min del handlar de inte om varken värde eller ökningar, eller ens om status. jag har råd att köpa hos gråis också men vill som sagt hellre hålla mig till min ad.Bra sagt.
Vill man vara relak så ingår ju gnisslarna inte i den tilltänka kundkretsen från Rolex.
Då är du troligtvis deras kundkrets efter en ev prisökning på 20-30% också... för frågan var om vad som händer med den (kundkretsen) och deras attraktionskraft om listpriser justeras kraftigt uppåt, inget annat.Flippare och gråhandlare ingår nog inte heller i Rolex tilltänkta krets. För min del handlar de inte om varken värde eller ökningar, eller ens om status. jag har råd att köpa hos gråis också men vill som sagt hellre hålla mig till min ad.
Där lär ju din kompis inte kunna köpa ens en stösslad damrolex längre,och inte har han varit där sedan årsskiftet heller.Sorry för sent svar... rob engström. Han köpte en två ton DJ för 3 år sedan.
Där ser man! Ser fram emot hans förklaring vid nästa öl. hahaDär lär ju din kompis inte kunna köpa ens en stösslad damrolex längre,och inte har han varit där sedan årsskiftet heller.
Rob blev av med Rolex 1/2/2025 om inte minnet sviker
Där lär ju din kompis inte kunna köpa ens en stösslad damrolex längre,och inte har han varit där sedan årsskiftet heller.
Rob blev av med Rolex 1/2/2025 om inte minnet sviker
Hittepålistor är ju alltid kul. De kanske tar upp intresseanmälningar utifall de mot all förmodan får tillbaka sin AD-status runt år 2035 eller så. Fniss.Där ser man! Ser fram emot hans förklaring vid nästa öl. haha
Har diskuterats på forumet i separat tråd tror jag.Man blir ju onekligen nyfiken på vad som låg bakom att de tappade Rolex.
Vid årsskiftet förlorade dem det. Finns en tråd dedikerad till detta om du söker Rob Engström + Omega. Spekulerades även där varför de förlorade AD status och att de även skulle förlora Tudor, men det verkar de fortsätta sälja än så länge.Förlorade Rob AD-status?! Kranarna från Schweiz verkar tilltäppta.
Även i denna https://klocksnack.se/threads/rob-tappar-rolex-tudor.193490/Vid årsskiftet förlorade dem det. Finns en tråd dedikerad till detta om du söker Rob Engström + Omega. Spekulerades även där varför de förlorade AD status och att de även skulle förlora Tudor, men det verkar de fortsätta sälja än så länge.
Edit: Se denna tråd: https://klocksnack.se/threads/omega-sparkar-ut-rob-engström-som-ad.96350/
Grattis!I onsdags förra veckan fick jag mail från Bergströms att jag stod på intresselistan för en 126610LN & att om jag fortfarande var intresserad så fanns det en I butiken för mig. Sagt & gjort så hämtade jag ut den i torsdags denna vecka. Var in första gången och provade under december 2023. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
![]()
Blocket är nog det sämsta stället att kolla klockor. Men runt 140-160k får du nog ge för en 126710BLNR.Tjena!
Tänkte köpa en Batgirl de kommande månaderna och har kikat lite på priserna på blocket. Verkar ligga mellan 170-190, såklart varierar det på skick och ålder etc men man märker att de som är ute för 180+ har svårt att säljas. Vad är ett rimligt pris för en batgirl? Bra skick men kan vara några år gammal
Kollar lite via chrono24 också men känns lite klurigt som någon som ska köpa för första gången. Vart rekommenderas?Blocket är nog det sämsta stället att kolla klockor. Men runt 140-160k får du nog ge för en 126710BLNR.
Är värt att hölla ögonen på köp&sälj här på forumet. Har sett att det säljs Batmans lite titt som tätt. T.ex så ligger det en ute just nuVart rekommenderas?
Säljare med många försäljningar och goda omdömen är mer eller mindre helt säkert. Chrono24 har dessutom Trusted Checkout som du kan använda. Men det blir dyrare.Kollar lite via chrono24 också men känns lite klurigt som någon som ska köpa för första gången. Vart rekommenderas?
Alternativt hugger du denna om du vill göra det enkelt för dig. Såklart mycket dyrare än om du köper via privatperson men köper dig loss från ev huvudbryTjena!
Tänkte köpa en Batgirl de kommande månaderna och har kikat lite på priserna på blocket. Verkar ligga mellan 170-190, såklart varierar det på skick och ålder etc men man märker att de som är ute för 180+ har svårt att säljas. Vad är ett rimligt pris för en batgirl? Bra skick men kan vara några år gammal
Kolla jälmers. Han är bra.Blocket är nog det sämsta stället att kolla klockor. Men runt 140-160k får du nog ge för en 126710BLNR.
Här har du en bra från 2021 fullset som säljs av Tysk handlare: https://chrono24.app/rolex/rolex-gmt-master-ii--id42322199.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEKTjena!
Samt,icke att förglömma,om köparen spelar sina kort rätt kan ett CPO-köp vara dörröppnaren till något nytt för listpris.Alternativt hugger du denna om du vill göra det enkelt för dig. Såklart mycket dyrare än om du köper via privatperson men köper dig loss från ev huvudbry
![]()
Rolex Certified Pre-Owned GMT-MASTER II 40 mm i Oystersteel, | Nymans Ur
Upptäck Rolex Rolex GMT-Master II 40 mm klockan i Oystersteel hos Nymans Ur, en officiell återförsäljare, auktoriserad att sälja Rolex Certified Pre-Owned klockor | Ref:nymansur.com
Håller chrono24 högre än Jälmers urKolla jälmers. Han är bra.
Jaja va ett tips bara, där kan du ju handla direkt i butik och slippa att köpa på distans.Håller chrono24 högre än Jälmers ur![]()
Bättre att köpa den från Nymans för 1000 spänn mer än den av JälmersJaja va ett tips bara, där kan du ju handla direkt i butik och slippa att köpa på distans.
Varför Nymans före Jälmers? Jag har alltid fått en bra upplevelse när jag har besökt Jälmers. Så frågar för att jag är genuint nyfikenBättre att köpa den från Nymans för 1000 spänn mer än den av Jälmers
Finns några gamla trådar om Jälmers. Sen är Nymans certifierad pre owned, nyservad och under garanti (även om vanliga garantin fortfarande har 2 år kvar).Varför Nymans före Jälmers? Jag har alltid fått en bra upplevelse när jag har besökt Jälmers. Så frågar för att jag är genuint nyfiken![]()