• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Swizz beat

Patek
2-Faktor
En Rolex Sub. kostar Rolexfabriken ca 5.000Sek att producera. Sedan skall handlaren ha ca 100.000Sek i butiken! Och ändå går det inte att gå in och köpa. Plus att begagnatmarknaden är ännu dyrare. - Sjukt. - Det finns mycket fallhöjd här.
5E793D36-405A-4925-9891-DB741406C323.gif
 

Clemons

Rolex
2-Faktor

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
En Rolex Sub. kostar Rolexfabriken ca 5.000Sek att producera. Sedan skall handlaren ha ca 100.000Sek i butiken! Och ändå går det inte att gå in och köpa. Plus att begagnatmarknaden är ännu dyrare. - Sjukt. - Det finns mycket fallhöjd här.
Vilka omkostnader räknar du med i de 5000 kronorna. Vilken modell menar du och kan du förklara var de 100kSEK kommer från? Speciellt med tanke på att de mest sålda modellerna i volym är sub 100kSEK.
…..just sayin’ 🤷🏻‍♂️
 

Rojjben

Cartier
2-Faktor
Är ändå en fantastisk tråd detta. Märket skapar ju onekligen känslor här på forumet. 😊

Känns ändå som att kräftgången har stagnerat lite ”over there” och att marknaden återhämtar sig lite. Eller?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är ändå en fantastisk tråd detta. Märket skapar ju onekligen känslor här på forumet. 😊

Känns ändå som att kräftgången har stagnerat lite ”over there” och att marknaden återhämtar sig lite. Eller?
Vet inte riktigt vad du baserar det på? Som brukligt i nedgång så är det trögt. Inget säljs och förväntningarna är låga. Det lär fortsätta ner på andrahandsmarknaden. Fallet dämpas kanske något med vår svenska krona som blir svagare för var dag.
 

Rojjben

Cartier
2-Faktor
Vet inte riktigt vad du baserar det på? Som brukligt i nedgång så är det trögt. Inget säljs och förväntningarna är låga. Det lär fortsätta ner på andrahandsmarknaden. Fallet dämpas kanske något med vår svenska krona som blir svagare för var dag.
Baserar det på det enda jag har. Min känsla som baseras på att följa prisutvecklingen på nätet.

Med det sagt så tror jag också att det kommer fortsätta nedåt ett tag till då marknaden här i Sverige ”laggar” lite. Den gjorde det vid uppgången vid årsskiftet ivartfall.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
En Rolex Sub. kostar Rolexfabriken ca 5.000Sek att producera. Sedan skall handlaren ha ca 100.000Sek i butiken! Och ändå går det inte att gå in och köpa. Plus att begagnatmarknaden är ännu dyrare. - Sjukt. - Det finns mycket fallhöjd här.
Vänta bara tills du hör vad mjölk kostar att producera…
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Dåligt drag i KS bästa tråd. Vad händer? Har någon fått skriva upp sig på lista? Nån som fått hämta ut, hur länge fick hen vänta osv?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Dåligt drag i KS bästa tråd. Vad händer? Har någon fått skriva upp sig på lista? Nån som fått hämta ut, hur länge fick hen vänta osv?
Draget finns i Tudortråden. Där rasar det in dinkor och humöret är glatt. Folk får vänta 6 mån och mår dåligt…..men bättre än Rolexjönsar….
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Draget finns i Tudortråden. Där rasar det in dinkor och humöret är glatt. Folk får vänta 6 mån och mår dåligt…..men bättre än Rolexjönsar….
Äh. Det är fint att få vänta lite. Jag har iofs aldrig skrivit upp mig på nån lista, men jag känner att jag missat lite av den äkta Rolexupplevelsen pga det. Det börjar kanske bli dags.
 
Topp