Hej alla!
Jag är nyfiken på hur ni andra blivit bemötta hos Rolex AD:s, särskilt vad gäller tillgänglighet, köphistorik och vilka modeller man faktiskt får chans att köpa.
Jag var nyligen på semester i Vietnam och passade på att besöka en AD i Hanoi. Direkt när jag klev in i butiken blev jag mött med ett rätt otrevligt och oproffsigt bemötande – ett snabbt och kallt “What do you want?” innan jag ens hunnit in genom dörren. Jag övervägde att bara vända på klacken, men nyfikenheten tog över så jag gick in med ett pokerface och frågade om tillgänglighet.
Svaret: “I only have this one available. You want to buy?” – och han visade fram en fullgulds Sky-Dweller. Jag tackade vänligt nej och förklarade att om jag någonsin köper en helguldsklocka blir det en Day-Date med champagnetavla och romerska siffror. Just nu är det en klassisk svart Sub med datum som lockar – ”den där modellen som ingen annan vill ha,” sa jag med ett leende.
Där började isen smälta. Vi började prata om klockor, intressen, livsstil och plötsligt var det en helt annan stämning. Det slutade med att vi snackade i nästan en timme, han plockade fram varenda display only-modell jag ville titta på, och bemötandet var hur trevligt som helst.
Innan jag gick sa han att han gärna skulle sälja Suben till mig om han kunde – men att de får in så få populära modeller, och att det redan finns lokala VIP-kunder med lång köphistorik som väntat länge.
Jag fick i alla fall med mig deras magasin och säljarens visitkort. Det blev en kul upplevelse till slut men jag kan inte låta bli att tycka att man ändå borde kunna förvänta sig ett mer professionellt bemötande direkt, särskilt av ett varumärke i Rolex nivå.
Så – hur har era upplevelser varit?
Hur har ni blivit bemötta?
Har ni lyckats köpa något?
Vad har ni för köphistorik i butiken?
Skulle vara intressant att höra!