Det är där mitt problem kommer in. Jag tycker ju den ”charaden” bränner både min och säljarens tid

Jag kollar ju på youtube och diverse forum för att få koll.
Men fattar upplägget.
Jag var ju ”du” med säljarna på NK tidigare och fick lite freebies. Men det är ju lite större ruljans på kläder om man säger så.
Alla får ju göra på det sätt de tycker är bäst.
Mitt sätt funkar bra för mig.
Får jag köpa allt jag vill när jag vill? Nej.
Och det är helt okej. En till klocka behöver jag inte utan dom pengarna kan jag köpa glass för.
Ibland erbjuds jag precis det jag frågar efter och då är det klart. Inget fundera,eller sova på saken utan affären är klar.
Kanske jag upplevs som en lättsam kund som är lika okej med ett nej som ett ja.
Säljarnas tid är ju lika mycket att vara representanter,"ambassadörer om du så vill" för märkena och butiken de representerar.
Kom det enbart in kunder som ska hämta eller lämna något blev det nog rätt långsamt för de fem sex personerna på golvet.
Din egen kanske är otroligt värdefull och ingenting du ens kan lägga någon timme till ett butiksbesök på?
Vuxenbarn och Kineser som visar en bild på mobilen av en Daytona tror jag de har nog av....
Då är nog mitt kaffesörplande inte så störande. Plus att varje gratiskopp kaffe ger väl en femtiolapp att lägga på klockor I samma butik.
Win-Win helt enkelt
Och skulle det nu vara så att jag är ivägen/det är ingen bra tidpunkt för att kika runt är det helt okej att tala om det. Det är varken oförskämt eller kränkande.
Då gör jag något annat den dagen och återkommer när det är lugnare.