• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rolex tull

nakno

Breitling
hej
jag har köpt en klocka från australien 114060 för 50k klockan kommer skickas via DHL hur mycket kommer jag att betala till tull, avgift och moms
 

JohnDoe

Rolex
Tullen är försumbar, typ några kronor. Det som kostar är momsen 25% och någon hundring i admin avgift för tullhantering. Så beloppet ovan (12.5k) stämmer bra. Förstår dock inte varför du köper klockan från Australien för det höga priset när frakten är dyr och momsen tillkommer. Finns gott om gråhandlare inom EU där totalpriset blir lägre.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag tror 50 + momsen på 12.5 avsågs. Du får en ny sub för under 60 från svensk AD.
Hade en vän som förra veckan var hos AD i Sthlm utan att vara känd kund.

Han klargjorde att hans avsikt var att köpa och han fick ner en 114060 ett par hundralappar från list. Han köpte och var nöjd.

Nu vet inte jag vad en 114060 listar här men några större avdrag var det nog ej.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hade en vän som förra veckan var hos AD i Sthlm utan att vara känd kund.
Han klargjorde att hans avsikt var att köpa och han fick ner en 114060 ett par hundralappar från list. Han köpte och var nöjd.
Nu vet inte jag vad en 114060 listar här men några större avdrag var det nog ej.
Då vill jag påstå att han gjorde en dålig affär :(
Hade kontakt med en annan medlem som utan problem fick ner en 114060 under 60K hos en svensk AD utan att vara kund där sedan tidigare.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Grattis till köpet!
Oavsett priset i Sverige eller annorstädes så är nog svaret på din fråga c:a 12.500 och det är bara att gilla läget.....köpt är köpt!
 
Topp