• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexpriser hos AD i Hongkong

haZe

Omega
Hej KS,
Var precis in på en Rolex-AD i Hongkong och provade några klockor. En sak som slog mig när jag frågade om pris var att han genast lade på en discount på klockan. I det här fallet en GMT2 Two Tone ner från 99 till 86k HKD vilket borde motsvara dryga 100k i SEK helt ny.

Min fråga är, vad går samma klocka på hos svensk AD? Någon som vet?
Mvh
 

Oli

Omega
2-Faktor
Hej KS,
Var precis in på en Rolex-AD i Hongkong och provade några klockor. En sak som slog mig när jag frågade om pris var att han genast lade på en discount på klockan. I det här fallet en GMT2 Two Tone ner från 99 till 86k HKD vilket borde motsvara dryga 100k i SEK helt ny.

Min fråga är, vad går samma klocka på hos svensk AD? Någon som vet?
Mvh
Kolla nymans.se där står listpriserna. I detta fall 116000kr
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Pratade med en kille från Singapore som var här i helgen. Han sa att Rolex var dyrare i Sverige trots att han får den skattefritt än den var i Singapore. Antar att detsamma gäller Hongkong. (Gällde f.ö. både Rolex och IWC, Panerai däremot var mkt billigare i Sverige än Singan tydligen).
 
Trevligt med fler KS:are i Hong Kong, är där just nu jag med Utbudet på klockor är otroligt, inte minst rolex.. ha en bra resa!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Pratade med en kille från Singapore som var här i helgen. Han sa att Rolex var dyrare i Sverige trots att han får den skattefritt än den var i Singapore. Antar att detsamma gäller Hongkong. (Gällde f.ö. både Rolex och IWC, Panerai däremot var mkt billigare i Sverige än Singan tydligen).
Enligt första inlägget kostar en 116713 99´HKD det blir ca 116´, alltså samma som svenskt list. I Hong Kong finns inte tax free.
I Singapore kostar den 17.510 vilket blir ca 116´, här kan du få tillbaka 6% när du lämnar landet.
Får du bara samma rabatt i Sverige som du får i HK eller Singapore finns det med dagens svaga krona ingen anledning att köpa där. Killen du pratade med får dessutom 18-19% till om han köper tax free i Sverige, han måste varit drucken när han säger att det trots det är billigare i Singapore ;). Varför tror du det är så många asiater hos Rob och Nymans?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Enligt första inlägget kostar en 116713 99´HKD det blir ca 116´, alltså samma som svenskt list. I Hong Kong finns inte tax free.
I Singapore kostar den 17.510 vilket blir ca 116´, här kan du få tillbaka 6% när du lämnar landet.
Får du bara samma rabatt i Sverige som du får i HK eller Singapore finns det med dagens svaga krona ingen anledning att köpa där. Killen du pratade med får dessutom 18-19% till om han köper tax free i Sverige, han måste varit drucken när han säger att det trots det är billigare i Singapore ;). Varför tror du det är så många asiater hos Rob och Nymans?

Då kan du nog gissa att rabatterna på Rolex och IWC är högre i Singapore än i Sverige. Dubbekollade: "rolex and iwc is pretty close to prices here even with tax refund." Eller så va han aspackad när han kollade :)
 
Topp