• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
För att vända tillbaks till klockintresset, Detta är min favorit Rolex. 1675 ca 1972. Den var nära att bli min, men inte, , tyvärr.
DSC02704_zps3e2b9490.jpg

DSC02706_zpsecb93f6a.jpg
Tack för det.
Jag känner själv att det var bra så länge det fanns en egen tråd för tjafs om väntelistor, listpriser och generella spekulationer om Rolex och pengar.
Denna tråden har ju blivit fullständigt kontaminerad av dessa tråkiga diskussioner om ovan nämnda tjafs tyvärr.
Tycker jag alltså...
 

Expy

Omega
Hej,
Nyligen så satt jag och höll min kompis submariner i handen och hade den bredvid min gmt. När jag i efterhand har kollat på bilderna så har jag insett att förstoringen på datumet skiljer sig ganska mycket mellan dem två klockorna. Innan jag köpte min gmt så hade jag exakt samma modell som han har, alltså en submariner 116610 från 2014. Däremot hade min "normal" zoom, eller samma som min gmt.
rolex x2.jpg


Det skulle vara intressant att få reda på vad det kan bero på. Har någon annan samma "problem" på någon rolex:)

//William
Den med mindre förstoring kanske inte är äkta? Förstoringen ska vara 2,5x. På gamla vintage med akrylglas så kan förstoringen vara lägre om akrylen blivit hårt putsad.
 

Wibo

Omega
Den med mindre förstoring kanske inte är äkta? Förstoringen ska vara 2,5x. På gamla vintage med akrylglas så kan förstoringen vara lägre om akrylen blivit hårt putsad.
I see,
Dock har han kvitto och certifikat från butiken där han köpte den (Rolex AD). Alltså, om inte butiken har sålt en fejk så vet jag fasiken inte vad det kan bero på. Jag läste någonstans att det kan vara ett service glas som Rolex har haft problem med på vissa klockor som servades runt 2014-15. Jag kommer inte ihåg vart jag läste det någonstans dessvärre...
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
I see,
Dock har han kvitto och certifikat från butiken där han köpte den (Rolex AD). Alltså, om inte butiken har sålt en fejk så vet jag fasiken inte vad det kan bero på. Jag läste någonstans att det kan vara ett service glas som Rolex har haft problem med på vissa klockor som servades runt 2014-15. Jag kommer inte ihåg vart jag läste det någonstans dessvärre...
Förstoringen varierar.
 

Expy

Omega
I see,
Dock har han kvitto och certifikat från butiken där han köpte den (Rolex AD). Alltså, om inte butiken har sålt en fejk så vet jag fasiken inte vad det kan bero på. Jag läste någonstans att det kan vara ett service glas som Rolex har haft problem med på vissa klockor som servades runt 2014-15. Jag kommer inte ihåg vart jag läste det någonstans dessvärre...
Ärligt talat så tycker jag att förstoringen på hans klocka ser ut att vara så låg att misstanke om oäkta Rolex eller frankenwatch är stark. Har du själv sett kvittot och certifikatet från AD? Kan det vara så att din kompis medvetet har köpt en billig oäkta Rolex men ändå låter omgivningen tro att den är äkta? Förhoppningsvis är det så. Värre för honom om han har betalat dyra pengar för en oäkta Rolex.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ärligt talat så tycker jag att förstoringen på hans klocka ser ut att vara så låg att misstanke om oäkta Rolex eller frankenwatch är stark. Har du själv sett kvittot och certifikatet från AD? Kan det vara så att din kompis medvetet har köpt en billig oäkta Rolex men ändå låter omgivningen tro att den är äkta? Förhoppningsvis är det så. Värre för honom om han har betalat dyra pengar för en oäkta Rolex.
Jag tycker även att siffrorna på bezeln samt passformen på länken ser fishy ut.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ärligt talat så tycker jag att förstoringen på hans klocka ser ut att vara så låg att misstanke om oäkta Rolex eller frankenwatch är stark. Har du själv sett kvittot och certifikatet från AD? Kan det vara så att din kompis medvetet har köpt en billig oäkta Rolex men ändå låter omgivningen tro att den är äkta? Förhoppningsvis är det så. Värre för honom om han har betalat dyra pengar för en oäkta Rolex.
Du verkar ha full koll

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=408669
 

boena

Omega
Ingen som sitter på en Air King och vill bjuda på en bild? Så sugen att införskaffa en men inte hittat någon bra än :/
 
Lägger en instickare här: har det faktiskt sålts en enda stål-Rolex för 180tkr i verkligheten? Menar typ nyare GMT. Är inte sanningen närmare 120 kanske 130 tkr? Bara för att man annonserar ut för 180 tkr betyder ju inte att de faktiskt får det...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Lägger en instickare här: har det faktiskt sålts en enda stål-Rolex för 180tkr i verkligheten? Menar typ nyare GMT. Är inte sanningen närmare 120 kanske 130 tkr? Bara för att man annonserar ut för 180 tkr betyder ju inte att de faktiskt får det...
Det har sålts för 170-180, men har lugnat ned sig lite nu. 120-130k? Nej.
 

SegaBonden18

Breitling
Hej,

Intresseanmälning för 116610LN,
Vet ni hur dessa hanteras för närvarande i Sverige av auktoriserade Rolex handlare ?

En handlare jag hörde av mig till, var inte ens intresserad av att ta mina kontaktuppgifter och ev höra av sig i framtiden om 1-2 år när/om dom lagerförs igen eller skriva upp en när det är ens tur i kön så att säga.

Bara nyfiken om ni vet hur situationen ser ut samt hur ni har blivit bemötta.

Förstår att dom inte hinner producera dom i tid samt att dom säljer som smör i solsken, men är man inte ens intresserad av människors framtida affärer ?

Tackar
 
Topp