Man ser serial# i annonsen på KS, dvs real inspector gadget stuff därefterHur vet Nymans att du är du? Alltså du har ju lagt ut klockorna här under ett alias men jag förmodar att du ställt dig i kö hos dem med ditt eget namn och inte samma alias?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man ser serial# i annonsen på KS, dvs real inspector gadget stuff därefterHur vet Nymans att du är du? Alltså du har ju lagt ut klockorna här under ett alias men jag förmodar att du ställt dig i kö hos dem med ditt eget namn och inte samma alias?
De har varit nya/så gott som nya ja. Jag kan tycka att det är märkligt att Nyman nu tydligen börjat agera mot kunder som säljer vidare när man själv tillhandahåller en plattform för sådan vidareförsäljning. Om man ogillar försäljning av sportstål över list borde man inte själv ägna sig åt det.
Otroligt...Jag fick mail från Krons/Nymans häromdagen att de inte kommer sälja någon mer rolex till mig för att jag hade annonserat min 116710LN efter drygt 12mån. Samt min Tudor som jag tyvärr aldrig trivdes med storleken på..
en klocka som han haft i sin ägo i drygt ett år borde han rimligtvis få göra precis vad han vill med.du får se det som en lärogrej...
du tjänade ju lite pengar på att sälja vidare klockan till någon som verkligen ville ha den...
Härligt @Nymans Ur 1851 !!!!
gillar detta nya sättet... nu får ni bara ta och jaga storflipparna med
Undrar vart de drar gränsen? 1 år? 5 år? 10 år?en klocka som han haft i sin ägo i drygt ett år borde han rimligtvis få göra precis vad han vill med.
Ännu ett bisarrt bevis på att Rolex hysterin är fullständigt sinnessjuk
Precis, du måste köpa något som är dyrare än du byter in. Du kan inte bara gå dit och kränga en klocka som hos LW.Vidareförsäljningen handlar väl om att tillhandahålla en tjänst där deras kunder kan byta in en befintlig klocka.
Om då inbytespriset är lika med ett högre marknadspris så är det väl rimligt att de även måste sälja klockan till högre pris än listpriset?
Felet är ju de ökade marknadspriserna, inte Nymans upplägg.
Skulle vara väldigt spännande att få veta faktisktUndrar vart de drar gränsen? 1 år? 5 år? 10 år?
Ponera att personen som köpte de första klockorna för att ge bort som gåvor,sen väljer den nya ägaren att flippa dem här via detta KS-kontoMan ser serial# i annonsen på KS, dvs real inspector gadget stuff därefter
Man får skylla sig själv i så fall, som är så snäll som ger bort klockor till folk som bara flippar dem vidarePonera att personen som köpte de första klockorna för att ge bort som gåvor,sen väljer den nya ägaren att flippa dem här via detta KS-konto
Då blir köparen straffad och får inte köpa fler Rolex?
Det är ju Intressant att dem kan knyta kontot till en riktig identitet, bara för att kontot heter jocke90 och köparen kanske heter joakim och är född 1990 så behöver det inte automatiskt betyda att det är samma person..
Ponera att personen som köpte de första klockorna för att ge bort som gåvor,sen väljer den nya ägaren att flippa dem här via detta KS-konto
Det är ju Intressant att dem kan knyta kontot till en riktig identitet, bara för att kontot heter jocke90 och köparen kanske heter joakim och är född 1990 så behöver det inte automatiskt betyda att det är samma person..
Haha sant! man ska inte ge gåvor till otacksamma jävlarMan får skylla sig själv i så fall, som är så snäll som ger bort klockor till folk som bara flippar dem vidare
Men de skickar ju mejlet till den som köpte klockan hos Nymans. De säjer ju inte att det är hans annons, bara att det är hans klocka som annonseras ut. Så även om det inte skulle vara hans annons så har den ju ändå sålts någon gång utav ”jocke90”Ponera att personen som köpte de första klockorna för att ge bort som gåvor,sen väljer den nya ägaren att flippa dem här via detta KS-konto
Tror nog det krävs mycket mer än så... 3-4 klockor är ingenting jämfört mot vad vissa spenderar på ett årMen för att vara ärlig så är detta ett problem. Exempel: jag har köpt 3 Rolex hos samma AD och kanske något annat märke med. Jag kommer nu åt de ”attraktiva”modellerna och kan köpa dem och sälja dem för 20% mer i all evighet.
vist fri marknad, men många som inte kommer ha sin drömklocka till rimligt pris är bara tråkigt.
Absolut, men det betyder ju inte att köparen har sålt den med vinst? han får alltså inte ge bort klockan heller för då kan man också bli straffad..Men de skickar ju mejlet till den som köpte klockan hos Nymans. De säjer ju inte att det är hans annons, bara att det är hans klocka som annonseras ut. Så även om det inte skulle vara hans annons så har den ju ändå sålts någon gång utav ”jocke90”
@nickbex drog ju tillbaks sin bytes annons på sin 12671BLNR där han satte bytes värdet till 150.000.....När diskussionen ändå är igång så vore det ju intressant om nedanstående fått något mail från AD?
@Magnusen
https://klocksnack.se/threads/rolex-126710blnr-bytes-mot-ap-15450.125934/
Det kanske verkligen är som i den där videon på youtube som cirkulerade här förra året: att Rolex vill bli nästa Patek. Få följer det att klockorna inte ska säljas vidare över huvud taget, enbart förvaltas till nästa generation.Skulle vara väldigt spännande att få veta faktiskt
Ja, så blir ju kontentan. Bra att något ändå görs tycker jag. Sedan så kan man ju alltid fundera på hur man ska komma till roten med flippandet. Hålla inne certen som i UK var ju ingen större hit.Absolut, men det betyder ju inte att köparen har sålt den med vinst? han får alltså inte ge bort klockan heller för då kan man också bli straffad..
@nickbex drog ju tillbaks sin bytes annons på sin 12671BLNR där han satte bytes värdet till 150.000.....
sen är frågan hur ad tänker när det gäller kunder som köper mycket från andra märken som tex omega i mängder som flippas relativt fort och som varje år plockar ut nån av dom nyaste heta rollarna som sedan flippas...
i japan har dom ju den fina modellen nu att har du väl köpt en sub så får du ej köpa en sub igen på 5 år för att ge andra chansen istället för att en kund som handlar mycket hos butiken som kan plocka ut, sälja, ångra sig och lyckas få en till relativt fort från samma ad
Den var ju rimligt prissatt i allafall.Även denna drogs tillbaka rätt kort efter att den lades ut:
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116500ln.125795/
Ok tanten skulle locka håretAbsolut, men det betyder ju inte att köparen har sålt den med vinst? han får alltså inte ge bort klockan heller för då kan man också bli straffad..
Tycker förvisso det är bra att dem försöker få bukt med denna cirkusen, men undrar om detta är rätt väg att gå...
@nickbex drog ju tillbaks sin bytes annons på sin 12671BLNR där han satte bytes värdet till 150.000.....
sen är frågan hur ad tänker när det gäller kunder som köper mycket från andra märken som tex omega i mängder som flippas relativt fort och som varje år plockar ut nån av dom nyaste heta rollarna som sedan flippas...
i japan har dom ju den fina modellen nu att har du väl köpt en sub så får du ej köpa en sub igen på 5 år för att ge andra chansen istället för att en kund som handlar mycket hos butiken som kan plocka ut, sälja, ångra sig och lyckas få en till relativt fort från samma ad
Den var ju rimligt prissatt i allafall.
Till me all about it, fick punga ut 180k för min vita 116500Handlar nog inte om vad som är rimligt.
+60k är nog inget AD är intresserade att sponsra med.
Det är ju faktiskt just detta som gjort att cirkusen uppstått och fortsatt under alla dessa år.
Tänk en värld där inga Rolex säljs över listpriset. Drömmen!
Missförstå mig inte, folk får gärna tjäna pengar på klockor. Men det vore ju skönt att kunna köpa roliga modeller till vettiga priser.
När diskussionen ändå är igång så vore det ju intressant om nedanstående fått något mail från AD?
@Magnusen
https://klocksnack.se/threads/rolex-126710blnr-bytes-mot-ap-15450.125934/
Man är inte skyldig någon butik eller varumärke något, speciellt inte lojalitet. För lojalitet ska gå åt båda håll. Helt sjukt hur dom har lyckats skapa en känsla av att man ska vara så tacksam över att få spendera 100k på en klocka. 100k ute i verkligheten utanför detta forum och deras butiker är väldigt mycket pengar.
Haha ja såklart, just nu är det så. Men tiden när man gick back, fick man mellanskillnaden tillbaka av AD?100k är väl ingenting om du omgående får 35% avkastning? Då skall man vara väldigt tacksam