Älskar när någon kommer på en enkel men samtidigt genial och vattentät affärsidé. Och att ingen tänkt på den innan. Julafton!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är den med svart tavla och grönt glas.Någon som vet vilka modeller av Milgauss som har denna otroligt balla tvåfärgade lume? Bild från Reddit.
Vaaaaaaa... Har aldrig blivit så besviken i mitt liv!Det där är den med svart tavla och grönt glas.
Skulle tro att det är den enda som har tvåfärgad lume.
Inte? Då bör du nog förbereda dig för värre saker...Vaaaaaaa... Har aldrig blivit så besviken i mitt liv!
HahahahahahInte? Då bör du nog förbereda dig för värre saker...
Oysterflex kostar ca 3k per bit (totalt 6k) och finns i flera olika storlekar som man får kombinera för att hitta sin passform.Hallå!
Skriver alldeles för lite inlägg, läser för det mesta.. Men nu när jag gått ett halvår med min DJ så känner jag att suget efter ny (ytterligare en) klocka har börjat infinna sig igen Tankarna går mot en explorer 1 (214270). Har även följt med i explorertråden och sett några riktigt fina varianter på strap. Vill även passa på att hylla @Zorin som jag sett haft en oysterflex på sin explorer - riktigt snyggt och sportigt!
Någon som har koll på vad ett oysterflex går lös på och nåt man behöver tänka på med passning osv?
Okej gött! Tack för infoOysterflex kostar ca 3k per bit (totalt 6k) och finns i flera olika storlekar som man får kombinera för att hitta sin passform.
Okej gött! Tack för info
Sen kan du tyvärr inte köpa ett Oysterflex hursomhelst från AD utan då måste ha en klocka som levereras med Oysterflex dvs. Daytona i guld eller Yacht-Master 42 i guld. OF finns dock på begagnatmarknaden men var då noga så att storleken blir rätt.Oysterflex kostar ca 3k per bit (totalt 6k) och finns i flera olika storlekar som man får kombinera för att hitta sin passform.
Exakt, tror att vi enbart kommer att få se Oysterflex på ädelmetall från Rolex i framtiden med, känns osannolikt att de skulle släppa till stål, även om vissa modeller tex 116500LN är rätt schysst på OysterflexSen kan du tyvärr inte köpa ett Oysterflex hursomhelst från AD utan då måste ha en klocka som levereras med Oysterflex dvs. Daytona i guld eller Yacht-Master 42 i guld. Finns dock på begagnatmarknaden men var då noga så att storleken blir rätt.
Dock rätt meckigt att trixa med fuländlänkar då, moderna Rollar på gummi flyger oftast inte utan sådana tyvärrOch därav är det många som istället kikar på RubberB och Everest etc
Jag tycker OF på Yacht-Master 42 funkar bra utan ändlänkar. Om man jämför Oysterflex med t ex RubberB eller Everest så är det stor skillnad i passform i kvalitetskänsla. Kanske har med "vingarna" på OF att göra...Dock rätt meckigt att trixa med fuländlänkar då, moderna Rollar på gummi flyger oftast inte utan sådana tyvärr
Yes, YM funkar förvånansvärt bra utan ändlänkar på Oysterflex (även om den nog varit ännu bättre med ändlänkar som OF Daytona har), det kanske har att göra med att OF med sina vingar blir lite ”biffigare” och påminner lite mer om en länk jämfört med tunnare aftermarket alternativJag tycker OF på Yacht-Master 42 funkar bra utan ändlänkar. Om man jämför Oysterflex med t ex RubberB eller Everest så är det stor skillnad i passform i kvalitetskänsla. Kanske har med "vingarna" på OF att göra...
Typ 180’ för de som vill köpa och 220’ för de som vill sälja, ungefär så det brukar låta här på forumet.Kan någon hjälpa mig med vad prisbilden bör vara på en Daytona 116500 vit urtavla?
Letar en 2017-2020 fullset i fint skick.
Svårt att bilda sig en uppfattning på blocket priserna, känns som att det finns en del drömmare som lägger ut och aldrig får sålt för de priserna.
Dock rätt meckigt att trixa med fuländlänkar då, moderna Rollar på gummi flyger oftast inte utan sådana tyvärr
Och så bör det kanske ligga en bit under vad folk har velat bjuda innan nu när ytterst få går och köper en beg klocka för 150% av listpriset...Typ 180’ för de som vill köpa och 220’ för de som vill sälja, ungefär så det brukar låta här på forumet.
Norr om 200k för en i fint skick får du nog räkna med.Kan någon hjälpa mig med vad prisbilden bör vara på en Daytona 116500 vit urtavla?
Letar en 2017-2020 fullset i fint skick.
Svårt att bilda sig en uppfattning på blocket priserna, känns som att det finns en del drömmare som lägger ut och aldrig får sålt för de priserna.
Vad säger "Goldbergs Moneypenny" ang. Hulken?Det verkade som om jag fick rätt Ang Hulken fö, om man ska lita på "Goldbergs Moneypenny".
Den försvinner nästa år. Jag trodde iofs att den skulle ryka i år, och det hade den mest troligt, men nu blev det ju inget Basel, så det sker nästa.
Sen smäller de i det nyare urverken i Suben och slimmar luggarna lite, precis som på Gmt'n.
Åsikter?
Kommer det köpas gröna subar för 200k till våren?
Det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig!
Han spekulerar i att den försvinner nästa år i samband med att en ny Submariner kommer släppas. Vi får väl se vad som händer, men helt otroligt vore det ju inte om de släpper en Sub med nya 70-timmarsverket och lite mer slimmat case.Vad säger "Goldbergs Moneypenny" ang. Hulken?
Tack för infon! Ska kika på videon nuHan spekulerar i att den försvinner nästa år i samband med att en ny Submariner kommer släppas. Vi får väl se vad som händer, men helt otroligt vore det ju inte om de släpper en Sub med nya 70-timmarsverket och lite mer slimmat case.
Jag vet inte om det måste innebära att det inte blir en ny Hulk bara för att en ny Sub kommer.
Som vanligt är det ju endast spekulationer, men Goldberg menar ju att han fått läckta bilder på den nya subben inifrån Rolex.
Som sagt var - den som lever får se.
Länk till videon:
Bonusbild på ämnet:
Inte ofta man ser en Explorer 1 sittandes
Ja, det känns rimligt. Nu gäller det bara att hitta någon som vill sälja också.Norr om 200k för en i fint skick får du nog räkna med.