Än går det nog. Gamla certen är väl inte helt utfasade än.
Förmodligen helt utfasade innan TS får en Hulk från Svensk AD.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Än går det nog. Gamla certen är väl inte helt utfasade än.
Trodde de gamla var helt utfasade men hämtade ut min nya 114060 hos Rob igår och fick det gamla med mitt namn på.Än går det nog. Gamla certen är väl inte helt utfasade än.
Haha så sant såFörmodligen helt utfasade innan TS får en Hulk från Svensk AD.
Hämtade ut nytt i maj och har även jag det gamla med mitt namn på. Bara bra dock eftersom det är en årsklocka till mitt barn.Trodde de gamla var helt utfasade men hämtade ut min nya 114060 hos Rob igår och fick det gamla med mitt namn på.
Härligt, ja då är det ju extra kul med rätta namnet. Var själv helt inställd på att få ett utan namn vilket jag tyckte va lite tråkigt då denna klockan är lite av en keeper som jag planerar ha kvar ett bra tag.Haha så sant så
Hämtade ut nytt i maj och har även jag det gamla med mitt namn på. Bara bra dock eftersom det är en årsklocka till mitt barn.
Vill klargöra för dig att jag inte är ute efter att flippa. Fyller 40 nästa år och vill ge mig själv en Hulk. Men eftersom jag är läskunnig så förstår jag att den ordern kan vara svår att fylla. Hade därför två alternativ. Inte svårare än så. Varför tror alla så fort man vill köpa en Rolex att den ska säljas direkt? Morsan och farsan har burit Rolex sedan tidigt 70-tal jag har en som jag inte har några planer på att sälja. Rolex har alltid funnits i min familj och kommer alltid att göra.Intrycket förstärks ju dessutom om kunden börjar fråga om andra (hypade) modeller efter att ha fått ett nej på det man ursprungligen var intresserad av. Nu säger jag inte att skribenten ovan bara är ute efter snabba cash men det är en tänkbar orsak till svaren han fått.
Tyvärr är det så situationen ser ut idag och jag har full förståelse för att man vill köpa helt nytt och direkt från AD av flera anledningar men har samtidigt förståelse för ADs som tröttnat på den stadiga strömmen av nya ansikten som alla frågor efter den hetaste modellen. Rolex verkar dessutom ha blivit hårdare på att AD ska strama åt vilka de säljer till om man ser till intern kommunikation, häxjakt på s.k. flippare osv.
Jag kanske var otydlig men jag menade alltså inte att du var ute efter att tjäna snabba pengar utan bara att man kan förstå att ADs är negativt inställda till nya kunder som hela tiden kommer in och frågar efter de hetaste modellerna, särskilt om man börjar fråga om den näst hetaste efter att man fått ett nej osv.Vill klargöra för dig att jag inte är ute efter att flippa. Fyller 40 nästa år och vill ge mig själv en Hulk. Men eftersom jag är läskunnig så förstår jag att den ordern kan vara svår att fylla. Hade därför två alternativ. Inte svårare än så. Varför tror alla så fort man vill köpa en Rolex att den ska säljas direkt? Morsan och farsan har burit Rolex sedan tidigt 70-tal jag har en som jag inte har några planer på att sälja. Rolex har alltid funnits i min familj och kommer alltid att göra.
Jag har väntat på Hulk i ett och ett halvt år. Jag beställde den till min femtioårsdag, som faller i maj nästa år. När jag tittar på hur långsamt de implementeras av människor från kön börjar jag tvivla på om jag kommer att förverkliga min gåva för mitt eget halvsekel.Vill klargöra för dig att jag inte är ute efter att flippa. Fyller 40 nästa år och vill ge mig själv en Hulk. Men eftersom jag är läskunnig så förstår jag att den ordern kan vara svår att fylla. Hade därför två alternativ. Inte svårare än så. Varför tror alla så fort man vill köpa en Rolex att den ska säljas direkt? Morsan och farsan har burit Rolex sedan tidigt 70-tal jag har en som jag inte har några planer på att sälja. Rolex har alltid funnits i min familj och kommer alltid att göra.
Ok, jag missuppfattade.Jag kanske var otydlig men jag menade alltså inte att du var ute efter att tjäna snabba pengar utan bara att man kan förstå att ADs är negativt inställda till nya kunder som hela tiden kommer in och frågar efter de hetaste modellerna, särskilt om man börjar fråga om den näst hetaste efter att man fått ett nej osv.
Det är ingen mänsklig rättighet att få köpa vad man vill av en auktoriserad handlare. Precis samma med sjukt åtråvärda väskor, bilar m.m.
Ok, jag missuppfattade.
Men hur ska man då bete sig.
Om jag som seriös spekulant vill få tag på en sport modell. Hur ska man gå tillväga. Vet att detta har adresserats 1000ggr på detta forum. Men jag tycker det är intressant att ADs bara avfärdar kunder utan att ta reda på fakta. Sen måste det vara en underbar bransch att jobba i om man som säljare kan som du sa, vara negativt inställd till kunder från start. Någon som söker en säljare
Efterfrågan & tillgångDet är ingen mänsklig rättighet att få köpa vad man vill av en auktoriserad handlare. Precis samma med sjukt åtråvärda väskor, bilar m.m.
Det är bara att gå till gråhandlare och betala för sig. De flesta vill dock inte göra detta, och samtidigt hävdar dom bestämt att dom absolut inte är ute efter någon vinst när de ska handla av AD...
Om du ändå ska behålla den så lär det knappast vara någon katastrofal affär att köpa hos gråhandlare.Efterfrågan & tillgång
Kollar redan på det alternativetOm du ändå ska behålla den så lär det knappast vara någon katastrofal affär att köpa hos gråhandlare.
Lycka till!Kollar redan på det alternativet
Lycka till!
Vad är det tråkiga med att betala ett aktuellt marknadspris som är mindre än listpris?Det trakiga ar ju att man betalar aktuellt marknadspris...oavsett om det ar mer eller mindre an listpris...
Vad är det tråkiga med att betala ett aktuellt marknadspris som är mindre än listpris?
Är inte bara SACO leopard? Finns det alltså andra tavelalternativ specifikt till den reffen?Tavlan är egentligen bara till för Daytona RBOW och SACO så jag hade hoppat den, kan/kommer bli jidder när den ska servas och du blir tvingad byta till "rätt" tavla. Om du inte gör nån fulservice hos LW eller Dr Watch förstås.
Nej, Var har du i tråden läst det? AD kommer inte göra det om du inte är tjenis med urmakaren. I ämnet berörs Luxury watches. Ej AD.Nu blir jag nyfiken i en strut....
Sa tvartemot vad jag fatt hora sa gar det tydligen fa en urtavla bytt till en som klockan inte levererades med fran fabrik salange den [urtavlan] gick att fa till sagd referens vid den tidpunkt klockan tillverkades?
Att icke auktoriserade handlare/urmakare inte har nagot problem med detta koper jag,men en auktoriserad sadan,eller RSC?
Med den eftetfragan som galler bla Daytona John Mayer....sa skulle det alltsa ga att byta till gron tavla utan problem?
Nej, Var har du i tråden läst det? AD kommer inte göra det om du inte är tjenis med urmakaren. I ämnet berörs Luxury watches. Ej AD.
AD byter urtavla åt dig om klockan i samma referens fanns med den nya tavlan.Jag tror du missforstod mig.
Jag vill gora gallande att en AD inte byter till en urtavla som uret inte levererades med fran fabrik.
Andra menar att salange klockan gick att fa med sagd urtavla sa gar det att fa bytt [Kanske det ar som du sager. Man ska ha goda kontakter]
Att LW/annan icke auktoriserad urmakare/handlare har mer svangrum att gora som dom vill koper jag givetvis.
Men da blir ju foljdfragan.
Hur ser/vet ett otranat oga att tavlan ar bytt mot icke fabriksorginal om det ar ett orginal fran urets tillverkningstid?
Galet ljus och en kamera som tweakar bilden skulle jag gissa på. Fin tavla även om jag föredrar denna meteorittavlan:
Edit, tavlan ser ju knas ut från LW
Nu blir jag nyfiken i en strut....
Sa tvartemot vad jag fatt hora sa gar det tydligen fa en urtavla bytt till en som klockan inte levererades med fran fabrik salange den [urtavlan] gick att fa till sagd referens vid den tidpunkt klockan tillverkades?
Att icke auktoriserade handlare/urmakare inte har nagot problem med detta koper jag,men en auktoriserad sadan,eller RSC?
Med den eftetfragan som galler bla Daytona John Mayer....sa skulle det alltsa ga att byta till gron tavla utan problem?
Meteorittavla? Är det inte MOP?Galet ljus och en kamera som tweakar bilden skulle jag gissa på. Fin tavla även om jag föredrar denna meteorittavlan:
Edit, tavlan ser ju knas ut från LW