• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som kan säga hur 168623 är på armen? Känns den välriktad liten jämfört med den vanliga varianten? Gillar yacht master men rädd att jag kommer uppleva den som klumpig efter ett tag, så kollar därför på den lila varianten.

Står under taket på mataffären och väntar på att regnet ska ge sig. Ser ju inte särkilt just ut 😅

IMG_20250521_130942.jpg

Någon som kan säga hur 168623 är på armen? Känns den välriktad liten jämfört med den vanliga varianten? Gillar yacht master men rädd att jag kommer uppleva den som klumpig efter ett tag, så kollar därför på den lila varianten.
Även om boetten är av rimlig storlek blir tavlan liten, dvs i min mening lite för mycket damur.

Funderar lite på hur det funkar med ”off catalog” modeller.
Hur vet man om de fortfarande produceras? Har de generellt kortare eller längre livscykel än vanliga modeller?

Tillverkas fortfarande Day-Date Puzzle Dial? Vet någon vad de listar hos AD? Är det så att endast utvalda AD får möjlighet att sälja ”off catalog” modeller eller kan alla AD skicka in en förfrågan med chans att få tilldelning?

Googlar mig fram till dessa referensnummer men hittar inte den vita. Är det samma tavla på den vita som gula?

Rose Ref. 128235-0063
Gul Ref. 128238-0106
Vit 128239-?

Skärmavbild 2025-05-22 kl. 23.40.36.png

Vad finns det för fler spännande ”off catalog” modeller eller tavlor aktuella just nu?

126679SABR är väll också en off catalog? Någon som vet vad den betingar för pris oss AD?

Skärmavbild 2025-05-22 kl. 23.54.48.png

Update: Den är ju inte så dum på länk ändå (chock), men någon ny romans blir det inte, trots test med gummi och Nato. Den får vandra vidare. Om någon är sugen är det bara att hojta! Trevlig helg!
IMG_0175.jpeg

Kanske inte är rätt tråd men provar här ändå.
Kan man känna sig trygg att köpa en Rolex från handlaren, ”Stories of time”?
Avseende att klockorna är ordentligt kontrollerade när det gäller äkthet och funktion? Någon som har erfarenhet?

Är det någon nackdel att köpa en Rolex, ”endast klocka”, givet att priset återspeglar avsaknaden av papper, garanti, box osv?
Räcker det med papper man får vid köp av tex Stories of time för ev försäkring eller krävs värdering och äkthetsintyg från någon speciell aktör?

Avseende att klockorna är ordentligt kontrollerade när det gäller äkthet och funktion? Någon som har erfarenhet?

Är det någon nackdel att köpa en Rolex, ”endast klocka”, givet att priset återspeglar avsaknaden av papper, garanti, box osv?
Räcker det med papper man får vid köp av tex Stories of time för ev försäkring eller krävs värdering och äkthetsintyg från någon speciell aktör?
Ingen egen erfarenhet själv men skulle inte tveka efter att ha läst denna tråd;

100%! Det är seriösa grabbar bakom bolaget. Jag köpte nyligen klocka av dom och det var en trygg affär hela vägen igenom. Kika i tråden ovan så hittar du vad andra här på forumet tycker.

Tillbaka
Topp