• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är ganska ny med min Daytona och undrar ifall ett Zenith 4030-verk ska ha "Hacking seconds" funktion eller om det är senare modeller som har det. Min 16523 stannar inte när jag drar ut kronan och Chat GPT ger mixade svar, både ja och nej på frågan...🙃

Är ganska ny med min Daytona och undrar ifall ett Zenith 4030-verk ska ha "Hacking seconds" funktion eller om det är senare modeller som har det. Min 16523 stannar inte när jag drar ut kronan och Chat GPT ger mixade svar, både ja och nej på frågan...🙃
Enligt denna blog har El Primero aldrig tidigare erbjudit en hackningsfunktion, helt enkelt på grund av bristen på utrymme i urverket

14060M - 2012
IMG_5959.JPG

Hej, Någon här som kan svara på hur många gram 18K guld det är i en Sea-Dweller Two tone 126603. Har sökt på nätet men inte riktigt funnit något bra svar mer än att den väger mer än 126600.

a) 51 680 SEK
b) 56 440 SEK
c) 57 120 SEK

;)
LOL. Jeez - er vi der, altså. "How much gold is it in a gold Rolex...?". "Is the amount of gold representative for the pricing of a full gold Rolex?", etc.

Prisen for en Rolex er jo godt kjent = f(gold, hype, dial, AD) = 0,00000000002 x gold + 97,9 hype + 0,13 x dial + 37% AD

Tjo

Hur många länkbitar skall en full 6251h komma med?

Jag har en beg från 1978 från Frankrike den har tot 23st länkbitar om man inte räknar endlinksen.

Gjorde en snabb sökning på google fick det här svaret :
A full Rolex Jubilee bracelet 6251H typically has 22 links, not including the end links. The 6251H is the older, folded-link version of the Jubilee bracelet. The end links are separate pieces that connect the bracelet to the watch case.

Jag har alltså en tillagd link på min, intressant och bonus för mig 🌞🙏🏻

Har sett annonser här på KS finns nya också där ingen nämner hur många links/länkar bandet kommer med, har man en normal handled så skall man inte köpa något under 21st links/länkar det kommer bli tajt och då får man leta efter 1-2st länbitar för att fylla ut. Jag skulle vila säga att även 21st länkar blir tajt för en normal handled.

Tacksam om dom som säljer även sätter ut hur många länkbitar bandet kommer med 👊🏻, skulle underlätta massa frågor från köpare till säljare

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp