Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Njaaa…. Ser ganska konstig ut. Nåt fel på texten i fönstren
Fruktansvärt tråkigt men en klassiker tyvärr.Hej,
Tyvärr under fredagen blev min fina Rolex Datejust 16220 från 00 stulen när jag gymade på Sats NK under lunchen 29/08-25. La klocka i ett skåp och låst det, Men har ett av sats egna lås och har själv råkat låsa upp andras sats-lås med mina nycklar så förmodligen det som hänt. Så om ni ser den i någon annons någonstans hör gärna av er till mig.![]()
![]()
Alltid fördjävligt när tattare inte kan hålla fingrarna i styr.Okej så det är vanligt att det händer med på sats?
Toppen!Alltid fördjävligt när tattare inte kan hålla fingrarna i styr.
Tips till dig.
Lägg ut serienr här på KS i efterlysningstråden. Utan blir det svårt att veta att det är just din om den skulle dyka upp på tex Blocket.
Den är hyfsat gammal. Så har den inte servats de senaste tio åren så kanske nästa innehavare behöver göra det.
Kontakta Nymans och hör om de kan lägga någon spärr i datorn om klockan skulle komma in till dem.
Bergströms likaså så har du täckt nästan alla Sveriges ÅFs.
Mtp hur Rolex kapar bland ÅFs och vilka som kan ha reservdelskonton blir det svårare och svårare för oberoende urmakare att laga.
Vet inte om det ligger någon sanning i att Rolex SA har ett internt register över stöldanmälda klockor. Nymans/Bergströms bör ju kunna vidarebefordra din info om så är fallet.
Polisanmälan utgår jag från du redan gjort.
Okej så det är vanligt att det händer med på sats?
Riktigt segt! Hoppas den hittar tillbaks.Hej,
Tyvärr under fredagen blev min fina Rolex Datejust 16220 från 00 stulen när jag gymade på Sats NK under lunchen 29/08-25. La klocka i ett skåp och låst det, Men har ett av sats egna lås och har själv råkat låsa upp andras sats-lås med mina nycklar så förmodligen det som hänt. Så om ni ser den i någon annons någonstans hör gärna av er till mig.![]()
![]()
uuufff WOOOW, först in real life på KS tro jag, mer bilder tack!!! Ber om bilder i profil på klockan och bandet tack
NU såg jag att du är hos en AD, sorry trodde du köpt.
Är detta 40mm?
Det är 40 du har där på armen då antar jag?36 kändes förvånansvärt liten. 40 var mer som en 36 OP
36 kändes förvånansvärt liten. 40 var mer som en 36 OP
Är detta 40mm?
Det är 40 du har där på armen då antar jag?
uuufff WOOOW, först in real life på KS tro jag, mer bilder tack!!! Ber om bilder i profil på klockan och bandet tack
NU såg jag att du är hos en AD, sorry trodde du köpt.
Har den fått något genomslag? Jag tycker den är oroväckande osynlig, men det kanske bara beror på att den är omöjlig att komma över?
Har den fått något genomslag? Jag tycker den är oroväckande osynlig, men det kanske bara beror på att den är omöjlig att komma över?
Skrivit det förut och kan väl repetera mig.Har den fått något genomslag? Jag tycker den är oroväckande osynlig, men det kanske bara beror på att den är omöjlig att komma över?
Sämre än TT Explorer och TT Seadweller?Skrivit det förut och kan väl repetera mig.
I mitt tycke är LD det sämsta Rolex släppt på 15-20år.
En avdammad OQ och så kika på APRO.
Sno AP-länken och gör den i jubilee för att det inte ska bli helt uppenbart att utvecklingsteamet ägnat sig åt fondueätande hela året.
Men vad jag tycker spelar ingen roll. Varenda LD kommer bli såld och kön längre än Methuselahs skägg.
![]()
![]()