• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båda har sina styrkor, det tråkiga svaret är att just dessa lämpar sig väl för att ha en av varje.

20250910_171238.jpg
Ja det stämmer verkligen!

Hur många avtagbara länkbitar (eller skruvar) ska det vara totalt (för fullset) på oyster-länken till en Rolex Oyster Perpetual 116000 (förra generationen)?

Fick hem arvet efter farsan idag. Jag visste väl att jag inte kämpat mig igenom livets vedermödor utan att kunna räkna med en rättmätig belöning! VISSTE DET!

Bilagor

• 1000006662.jpg
    1000006662.jpg
    304.2 KB · Visningar: 2
Tänkte serva min 116610 från 2017 för första gången. Klockan håller inte power reservern utan har börjat stanna över natten så det känns dags.

Söker erfarenheter från service hos AD i Stockholm. Vem mest pålitlig?

Jag planerar att serva urverket, rengöring osv men inte polera något.

Skärmavbild 2025-09-13 kl. 16.24.32.png

Tänkte serva min 116610 från 2017 för första gången. Klockan håller inte power reservern utan har börjat stanna över natten så det känns dags.

Du har endast en AD i Stockholm.

Enda AD som finns kvar i Stockholm är Nymans.

Igår var jag förbi butiken på Schipol. Det var en trevlig stund och slutade som jag väntande i ”we only have exhibition pieces”. Nyfiket frågade jag ändå om de ibland fick in något helt vanligt så som en submariner, och ja, de fick in en för två dagar sedan och sålde den samma dag. Uppfattade det som sanning men vad vet jag, kanske ville han bara underhålla mig.

Igår var jag förbi butiken på Schipol. Det var en trevlig stund och slutade som jag väntande i ”we only have exhibition pieces”. Nyfiket frågade jag ändå om de ibland fick in något helt vanligt så som en submariner, och ja, de fick in en för två dagar sedan och sålde den samma dag. Uppfattade det som sanning men vad vet jag, kanske ville han bara underhålla mig.

Det stämmer dom skyltar ut 1-3 klockor per dag som är till salu.
Passerade flygplatsen en gång i månaden under ett par års tid.

Var precis och pillade på nya Land-Dwellern. Blev inte imponerad av den, det var inget för mig. Provade 36mm.
Tyckte urtavlan var tråkig. Ska bli intressant och se vilka tavlor den kommer med framgent. Några nya borde det ju bli.

För 4 veckor sedan lämnades min Sea dweller in för service hos Nymans. Med ca 6 veckor kvarvarande estimerad väntetid innan den är klar så finns en viss frustration över de långa ledtiderna.

Kan ju förstå att det är köer för att köpa klockorna. Men som ett premiummärke hade det varit trevligt med lite snabbare service. Vet att det finns icke auktoriserade urmakare också men jag kände att garantikort från service kan vara bra. Är det en medveten strategi från Rolex att ha begränsat med serviceverkstäder som är auktoriserade?

Bilagor

• IMG_4277.jpeg
    IMG_4277.jpeg
    417.7 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp