• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den hamnade i butiken (osåld) för 62500kr - ca 3000kr högre än lägsta budet på auktionen inkl. provision. Via mail skrev Kaplans att det är fast pris som gäller, stämmer det verkligen att det inte går att pruta på objekt i butiken? Kanske hade varit värt att köpa med box och cert om den går att få för runt 50-55kkr pga skicket även om det känns dyrt, men kanske är naivt att tro att det går att få ner den så mycket? Eller är det ovärt? Den verkade dock vara i väldigt bra (skarpt) skick. Tvivlar på att den går att få ner så mycket, men vad hade ni betalat får ett sådant ex?
Det går att pruta, men det är svårt på en modell som inte samlat damm tillräckligt länge och som de vet går att sälja. Skulle det vara en kallare modell som legat osåld i säg 6 månader brukar de kunna gå ner i pris, men även då rör det sig inte om jättemycket. 50-55k tror jag dem inte kommer acceptera i närtid i alla fall.

Inte vart inne här på KS på två år, men nu är jag tillbaka! Hej på er!
IMG_5460.jpeg

Det går att pruta, men det är svårt på en modell som inte samlat damm tillräckligt länge och som de vet går att sälja. Skulle det vara en kallare modell som legat osåld i säg 6 månader brukar de kunna gå ner i pris, men även då rör det sig inte om jättemycket. 50-55k tror jag dem inte kommer acceptera i närtid i alla fall.
Jag har prutat,och det rätt bra,på prylar som varit ute på tre fyra auktioner och fortfarande är osålt.
Men det kräver ju att inlämnaren är mer intresserad av pengarna än att få tillbaka sin pryl.
Kaplans har ju ingenting mer med affären att göra än att framföra ett bud och om det accepteras ta betalt.
Det ligger ju också i deras (Kaplans) intresse att få så bra betalt som möjligt för deras uppdragsgivare

Jag har prutat,och det rätt bra,på prylar som varit ute på tre fyra auktioner och fortfarande är osålt.
Men det kräver ju att inlämnaren är mer intresserad av pengarna än att få tillbaka sin pryl.
Kaplans har ju ingenting mer med affären att göra än att framföra ett bud och om det accepteras ta betalt.
Det ligger ju också i deras (Kaplans) intresse att få så bra betalt som möjligt för deras uppdragsgivare
Ja exakt, då är de mer benägna att gå ner när det är en hyllvärmare. Jag prutade på en OK populär modell som hade varit ute en gång på auktion, priset låg väl omkring 20 och jag kunde tänka mig ge 16-17 max, de gick ner 1000kr, men sen såldes den typ en vecka senare i butik ändå. Beror som sagt på modell och de som jobbar där brukar veta om den är svårsåld eller inte.

Har en tanke om att få centerlänkarna på min Milgauss borstade i samma stil som ytterlänkarna och har frågat runt hos flera urmakare om att få hjälp. Men hittills inget napp. Någon som har tips på bra ställe i Stockholm för ändamålet? Har hittills kollat med Krons, Rob E, Svante hos Klockmaster och Farfars.

IMG_1668.jpeg

Det är inte så att ett 11***** oyster skulle passa? De dyker ju upp då och då beg. Så får man dessutom glidelock och slipper göra åverkan på originallänken

En fråga om boxar

Jag hade sedan tidigare en Submariner från 2008. Och i veckan fick jag hem min "nya" Datejust 116234 från 2011. Den boxen är större än den jag har till Suben. Märkligt eller? Jag tänker mig att datejusten har den lilla boxen, och subens box borde vara större. Men, har storlekarna ändrats med tiden? Eller är någon av boxarna inte original kanske?

Har vi någon boxexpert här? :)

Det talas ibland om "display only" rolexklockor som saknar urverk, är det någon som hållit i en sån klocka? , Har en känsla att dessa klockor utan urverk faktiskt inte finns på riktigt.

En fråga om boxar

Jag hade sedan tidigare en Submariner från 2008. Och i veckan fick jag hem min "nya" Datejust 116234 från 2011. Den boxen är större än den jag har till Suben. Märkligt eller? Jag tänker mig att datejusten har den lilla boxen, och subens box borde vara större. Men, har storlekarna ändrats med tiden? Eller är någon av boxarna inte original kanske?

Har vi någon boxexpert här? :)
Om Sub är i stål så är small box korrekt. M till 116234.

Tillbaka
Topp