Riktigt fin! Börjar bli sugen på helguld... Igen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin! Börjar bli sugen på helguld... Igen...
Grattis! Ser bra ut. Jag vet inte om lådan spelar nån roll nu i efterhand eftersom det inte visar på nån äkthet, men ingen expert.Nu har det gått snart ett halvår sedan jag skaffade min allra första Rolex, en 15000 från mitt födelseår och jag har knappt tagit av den sedan köpet. Väldigt nöjd!![]()
Den köptes som watch only och har hängt med i vardag, jobb och allt däremellan utan problem.
Fråga till er mer erfarna: kan det vara värt att investera i en originalbox i efterhand, eller är det mest “nice to have” om man ändå tänker behålla klockan länge?
Nyfiken på era tankar!
Det är mest "nice to have" skulle jag säga. Har du någon nytta av lådan eller kommer den bara ligga i byrålådan och samla damm?Nu har det gått snart ett halvår sedan jag skaffade min allra första Rolex, en 15000 från mitt födelseår och jag har knappt tagit av den sedan köpet. Väldigt nöjd!![]()
Den köptes som watch only och har hängt med i vardag, jobb och allt däremellan utan problem.
Fråga till er mer erfarna: kan det vara värt att investera i en originalbox i efterhand, eller är det mest “nice to have” om man ändå tänker behålla klockan länge?
Nyfiken på era tankar!
Certifikat och låda är ju alltid mysigt att ha. Bara låda känns lite överkurs i min värld.Nu har det gått snart ett halvår sedan jag skaffade min allra första Rolex, en 15000 från mitt födelseår och jag har knappt tagit av den sedan köpet. Väldigt nöjd!![]()
Nyfiken på era tankar!
Grattis! Ser bra ut. Jag vet inte om lådan spelar nån roll nu i efterhand eftersom det inte visar på nån äkthet, men ingen expert.
Har haft full set på olika neo-vintage och även kvar dem på mina nya. Men vad skulle du ha det till? Rada upp ovanför sängen eller på skrivbordet?Certifikat och låda är ju alltid mysigt att ha. Bara låda känns lite överkurs i min värld.
Haha, ja det är ju sant att boxen (som alla mina andra boxar) bara blir liggande i byrålådan.Har haft full set på olika neo-vintage och även kvar dem på mina nya. Men vad skulle du ha det till? Rada upp ovanför sängen eller på skrivbordet?
Om det känns viktigt, köp. För egen del tar det bara massa plats i förrådet och enda gången dessa ser dagsljus är när klockan ska säljas.
Förstår inte riktigt vad du vill uppnå? Är det för din egen skull som du vill ha en randombox till klockan eller är det något annat? Historiskt sett har det nog använts lite olika boxar beroende på vad som funnits tillgängligt. @SWC brukar ha bra koll på sånt där.Haha, ja det är ju sant att boxen (som alla mina andra boxar) bara blir liggande i byrålådan.
Jag har tittat lite på olika annonser och det verkar ofta vara olika boxar som följer med, så det är lite rörigt. Box-referensen 68.00.08 verkar dock vara en stark kandidat för just min modell och årskull, åtminstone utifrån det jag sett.
Personligen sparar jag allt som hör till ett köp, men det kanske var annorlunda attityd förr med boxar och certifikat? Var det möjligen så att back in the days så kunde det komma olika boxar till samma klockmodell och årsmodelm, eller är det så att folk köpt till lådan i efterhand när de ska sälja exempelvis?
Tacksam för input.
Ser gigantisk ut![]()
Har börjat väna mig

Jag är ingen expert, de mer erfarna här får ha sista ordetJag köpte precis en superfin datejust 36 med jubileumslänken. Har sedan tidigare en Submariner.
Jag är jättenöjd, MEN har också precis fått upp ögonen för en blå GMT med jubileumslänk… alltså en Batgirl.
Men jag kan inte med att köpa en just nu när jag fick datejusten förra veckan.
Vad tror ni, är GMT:n på uppsving just nu, och kommer det lägga sig? Eller är det bara jag som ser den överallt nu för att jag snöat in på den?
(Ungefär som när man köpt ny bil, så ser man exakt samma modell överallt)
Alltså… svårt att formulera vad jag vill egentligen. Bara prata av mig kanske, haha.
Men, ska jag lugna mig? Eller ska jag byta mina två mot en GMT? Men då har jag bara en… osv osv.
Bolla lite med mig!![]()
Jag är ingen expert, de mer erfarna här får ha sista ordetmen skulle säga uppskatta de två du har. När tiden är inne, då fixar du en batgirl. Och ja, det är en super fin klocka, bland favoriterna
Haha suget kommer och går, onekligen!Riktigt fin! Börjar bli sugen på helguld... Igen...![]()